Prowadzenie biznesu nieodłącznie wiąże się dziś z byciem online. Trudno sobie przecież wyobrazić sprawnie funkcjonującą firmę, która nie korzysta z poczty e-mail, wyszukiwarki, strony internetowej. To duże ułatwienie, ale też zagrożenie, ponieważ Internet stał się wyjątkowo niebezpieczną przestrzenią. Nie ma lepszego sposobu na ochronę firmowych komputerów przed zainfekowaniem niż inwestycja w dobry program antywirusowy. Dobry, czyli jaki? Podpowiadamy.
Na rynku są dostępne zarówno płatne, jak i darmowe programy antywirusowe. Te drugie bardzo często prezentują świetną jakość i skuteczność wykrywania zagrożeń, jednak warto pamiętać, że nie każdy taki program jest udostępniany do użytku komercyjnego.
Lepszym wyborem dla firmy będzie więc zakup antywirusa – koszt porządnego programu jest relatywnie niski (od około 100 do 200 złotych za roczną subskrypcję), a w zamian zyskuje się szereg funkcjonalności, których darmowe antywirusy są zwykle pozbawione.
Jakie funkcje powinien oferować dobry program antywirusowy dla firmy? Oto kilka najważniejszych:
Wiele z tych funkcji jest już oferowanych w ramach darmowych wersji programów antywirusowych, jednak nie wszystkie z nich mogą być wykorzystywane w firmie. Warto sobie uzmysłowić, że kupując porządny program, inwestuje się w bezpieczeństwo swojego biznesu, a więc także w jego rozwój.
„Oszczędni” przedsiębiorcy rezygnujący z dobrej ochrony antywirusowej bardzo ryzykują. W przypadku ataku straty mogą być liczone w dziesiątkach tysięcy złotych. Ktoś przecież będzie musiał po tym posprzątać, przywrócić utracone dane (co nie zawsze jest możliwe), a takie usługi słono kosztują.