Internet to Google – coś, co do niedawna można było traktować z przymrużeniem oka, obecnie jest już praktycznie faktem. Przeciętnemu użytkownikowi sieci bardzo trudno jest obyć się bez narzędzi giganta z Mountain View, a większość nawet się nad tym nie zastanawia i po prostu korzysta z tego, co proponuje Google. Trudno się dziwić – czego by nie mówić o tej firmie, to na funkcjonalności się ona zna. Aby móc w pełni wykorzystać potencjał narzędzi giganta konieczne jest założenie konta Google. Przeczytaj jak to zrobić.
Załóżmy, że nie korzystasz jeszcze z żadnego z popularnych narzędzi Google, czyli:
W takiej sytuacji najprawdopodobniej nie masz też konta Google. Aby je utworzyć wystarczy przejść na stronę https://accounts.google.com/signup i podać wszystkie dane, o które prosi firma. Pamiętaj, aby utworzyć bardzo silne hasło, ponieważ będziesz się nim logować do wszystkich usług Google (później możesz je zmienić).
Tworzenie konta Google nie wymaga wcale zakładania nowego adresu e-mail w poczcie Gmail – można wybrać opcję korzystania z dotychczasowego adresu. To na niego będą spływać wszystkie wiadomości dotyczące obsługi konta.
Większość osób tworzących konto Google robi to jednak w inny sposób, mianowicie rejestruje się w jednej z usług firmy, np. zakłada nowy adres Gmail czy konto na YouTube. Zawsze wiąże się to z automatycznym utworzeniem konta Google, ponieważ taka jest polityka giganta. Google zakłada, że użytkownik chcący mieć pocztę Gmail, na pewno chętnie skorzysta także z innych narzędzi, a w dodatku będzie chciał się do nich logować tymi samymi danymi.
Pamiętaj
Dlatego zanim zabierzesz się za zakładanie konta Google najpierw sprawdź, czy przypadkiem już go nie masz.
Jeśli zamierzasz aktywnie korzystać z narzędzi Google, to zdecydowanie warto. Nie da się ukryć, że jest to duża wygoda. Logując się do poczty Gmail masz od razu dostęp do innych usług firmy, możesz postować na Google+, komentować filmy na YouTube, korzystać z przestrzeni dyskowej na Dysku Google, pobierać aplikacje ze sklepu Play czy poszukać adresu w Google Maps. To wszystko możesz robić bez konieczności tworzenia nowych kont, zapamiętywania nowych haseł i loginów.
Warto wiedzieć
Posiadanie konta Google jest także obowiązkowe dla firm, które zamierzają korzystać z usługi Google Moja Firma i tym samym zyskać świetne narzędzie promocji lokalnej.
Wiele osób buntuje się przeciwko ekspansji Google i stara się za wszelką cenę ignorować usługi giganta, ale na dłuższą metę jest to po prostu niewygodne (a czasami wręcz niemożliwe). Posiadanie konta Google pozwala przynajmniej zachować pozory posiadania kontroli nad korzystaniem z narzędzi firmy.