Siła marketingu a branża hotelarska

Marek Szydełko
29.10.2020

Wraz z nagłymi zmianami oraz obostrzeniami, które odgórnie wprowadzono, turystyka i gospodarka państwowa zostały w znacznym stopniu nadwyrężone. Linie lotnicze czy branża hotelarska, w miarę swych możliwości, z czasem zaczęły jednak wychodzić naprzeciw potrzebom klientów, by nie narazić się na większe straty. Jedna, jak i druga instytucja obecnie z całych sił walczą o klienta. Czy z dobrym skutkiem? Przekonajmy się!

Plan marketingowy kluczem do sukcesu

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja pogrążyła w kryzysie zarówno małe firmy, jak i ogromne przedsiębiorstwa. Stąd tak duże zainteresowanie branży w wykorzystywaniu wszelkich kanałów komunikacji oraz innych usług, oferowanych przez social media. Działania marketingowe dużych firm to jednak proces niezwykle skomplikowany, a niekiedy i żmudny. Powinien być zaplanowany tak, by realizacja założeń była możliwa niedługo po wdrożeniu planu w życiu … Jak zatem branża hotelarska radzi sobie z marketingiem? Czy robi to dobrze? Na czym powinna się skupić, a czego unikać? Podpowiadamy, jak efektywnie wesprzeć branżę hotelarską i przyciągnąć tłumy klientów!

Format video

Nowoczesne technologie wyparły tradycyjne metody promocji usługi czy produktu. Wraz z rozwojem serwisów, takich jak YouTube, coraz częściej  sięgamy po materiały filmowe. Jest to doskonałe rozwiązanie dla hoteli, pośredników czy deweloperów. Filmy video  pozwolą ci rozwinąć swoją działalność, pozyskać nowych klientów i w kilka sekund pokazać potencjalnym odbiorcom swoją ofertę i przygotowane dla nich atrakcje.

Jeżeli planujesz rozwój własnej sieci hotelarskiej, zajrzyj tutaj - https://flipside.pl/. Materiały video realizowane przez Flipside dotychczas ujrzały setki tysięcy internautów. Wysoka jakość filmów, wieloletnie doświadczenie i kreatywne rozwiązania sprawiły, iż działalność firmy zagościła na stałe jako jeden z elementów marketingowych. Wyróżnij się na tle firm konkurencyjnych i pokaż, dlaczego warto przyjść właśnie do ciebie. Doświadczeni eksperci zajmą się całą strategią za ciebie, dopasują plan pod twoje oczekiwania, a ty zwielokrotnisz swoje zyski i wzmocnisz sprzedaż!

Dlaczego materiały filmowe są istotne?

Zarówno Internet, jak i czynności związane ściśle z marketingiem, dają nam szerokie spektrum możliwości. Usługi promowane na różnorakich kanałach społecznościowych cieszą się niesamowitą popularnością, a my jako potencjalni klienci, częściej wybieramy produkty recenzowane czy pokazywane na żywo. Jak łatwo można zauważyć, video jest skuteczną formą reklamy oraz atrakcyjną formą przekazu.  

Czy istnieją inne rozwiązania?

Oczywiście, że tak. Jak już doskonale wiemy, marketing to bardzo ważna część naszych działań, dzięki której zbudujemy świadomość marki oraz pozyskamy klientelę. Stąd też bardzo często stawiamy rozwój w Internecie. W przypadku branży hotelarskiej doskonałym rozwiązaniem jest również systematyczne prowadzenia bloga, na którym podzielisz się z odbiorcami wszelkimi aktualnościami, informacjami o ofercie i atrakcjach czy utworzysz swego  rodzaju poradnik. Baza danych na temat obiektu i nietypowych miejsc w okolicy są naprawdę istotne. Tym sposobem pozyskamy dodatkowy ruch i podbijemy działania SEO. Pamiętajmy zatem, iż wysokiej jakości treści to podstawa. Sprawią, że pozyskasz kolejnych odbiorców i utrzymasz ich na dłużej.

Komunikacja w social mediach

Social media nie tylko stanowią idealne miejsce przekazywania informacji i udostępniania ciekawych treści, ale także służą jako ważny element obsługi klienta. Bezpośrednia komunikacja wpływa zarówno na jakość twoich usług, jak i dalszy rozwój. Warto zaplanować działania marketingowe, tak aby kontakt z klientami był na najwyższym poziomie. Reagowanie na opinie, odpowiadanie na wiadomości czy zamieszczanie postów na fanpage’u to nie łatwe zadanie. Zasięgnij po pomoc doświadczonej i odpowiedzialnej osoby, dzięki której przekaz informacji będzie skuteczny. Kanały społecznościowe dają nam możliwość wypracowania dobrego wizerunku firmy. Uplasowanie się na wysokiej pozycji wymaga jednak czasu i wiedzy…

Szeroki wybór możliwości…

… a pomysłów niekiedy brak! Co zatem począć? Działanie na rzecz rozwoju marki to temat rzeka. Istnieje wiele rozwiązań i możliwości, lecz nie zawsze będą one skuteczne. Dopasuj plan marketingowy do głównych założeń marki, twoich oczekiwań oraz wymagań klientów. Video marketing w branży hotelarskiej jest doskonałą formą promocji, która wciąż rozwija się dynamicznie. Obecnie, użytkownicy Internetu rezygnują z długich i często nieciekawych artykułów na rzecz treści w formie video. Może zatem nadeszła pora i na ciebie? Wartościowe filmiki, doszlifowane pod wieloma względami, pozytywnie wpłyną na wizerunek oraz renomę hotelu!

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie