Standaryzacja danych

Jerzy Biernacki
22.03.2018

Baza danych ma zasadnicze znaczenie w budowaniu relacji z klientem. Dlatego wszelkie dane adresowe zaczerpnięte z programu wystawiającego faktury, poczty elektronicznej, papierowych formularzy i innych źródeł, gromadzi się w jednym miejscu. W tym celu niezbędna okazuje się standaryzacja danych, dzięki której unika się takich błędów jak duplikacja, literówki, różne formaty danych czy różnego rodzaju braki w informacjach.

Dlaczego należy pamiętać o standaryzacji danych?

Baza danych klientów ma zasadnicze znaczenie w utrzymywaniu z nimi dobrych relacji oraz w prowadzeniu działań marketingowych. Jednak skuteczność bazy zależy od jej kompletności i aktualności, dlatego każda baza wymaga standaryzacji danych. Ręczne wprowadzanie zmian jest często niemożliwe, standaryzację można zlecić profesjonalnej firmie, na przykład http://dataquality.pl/standaryzacja-deduplikacja-czyli-zapewnic-wysoka-jakosc-danych-adresowych/, która posiada niezbędne narzędzia, a w razie potrzeby może poszerzyć naszą bazę. Co można zyskać dzięki temu narzędziu? Przede wszystkim poprawę jakości bazy danych i wyeliminowanie takich błędów jak:

  • Duplikacja, czyli powtarzające się wpisy.
  • Dezaktualizacja, czyli zachodzące na bieżąco zmiany w adresach czy nazwiskach klientów.
  • Braki w danych, czyli brak kodu pocztowego, miasta itp.
  • Różne formaty danych, czyli różne sposoby na zapisanie tej samej nazwy.
  • Zafałszowanie informacji, czyli podawanie nieprawdziwych informacji przez klienta.
  • Literówki, czyli błędy pojawiające się podczas ręcznego wprowadzania danych.

Wyższa skuteczność bazy ze standaryzacją danych

Kompletna i aktualna baza danych jest niezbędna do zbudowania CRM, czyli systemu do zarządzania kontaktami z klientem. Dlaczego ten system jest tak ważny? Wpływają na to dwa powody. Pierwszy to dostęp do informacji o kliencie dla wszystkich pracowników w firmie, a drugi to stale aktualizowana wiedza o kliencie, jego potrzebach i oczekiwaniach. Właśnie tutaj znajduje zastosowanie narzędzie do standaryzacji danych, dzięki któremu baza jest aktualna i pozbawiona błędów. Dzięki temu można realnie ocenić skuteczność działań marketingowych i uniknąć niepotrzebnych kosztów, związanych z kłopotliwymi pomyłkami w danych adresowych (na przykład dwukrotne wysłanie materiałów reklamowych temu samemu klientowi, lub analogicznie - dublowanie działań windykacyjnych). Nawet najlepsza strategia działań marketingowych i utrzymania kontaktu z klientem, nie będzie w pełni skuteczna bez dobrej bazy danych. Wysoką jej jakość może natomiast zapewnić standaryzacja danych, dzięki której zawsze będziemy dysponowali aktualnymi i prawdziwymi informacjami.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie