Jak zaplanować kampanię SMS od A do Z

Mariusz Siwko
06.07.2023

Kampania SMS to skuteczna ścieżka do pozyskania nowych klientów. W sposób szybki i prosty możliwym jest niemal natychmiastowe dotarcie do licznej grupy odbiorców. Jednak każda kampania SMS musi być przeprowadzona w sposób zaplanowany i przemyślany. Użytkownicy urządzeń mobilnych korzystają z różnych kanałów komunikacji: social mediów, komunikatorów i skrzynki e-mail. Na tle tych form komunikacji, wiadomości SMS cieszą się wysoką otwieralnością, co daje duże możliwości zainteresowania swoją ofertą potencjalnych klientów. O czym warto pomyśleć przed rozpoczęciem SMS marketingu?

Postaw się na miejscu odbiorcy

Podejmując się kampanii SMS, warto wyobrazić sobie siebie samego w roli odbiorcy. Nikt z nas nie lubi otrzymywać niechcianych treści. Odczytywanie wiadomości, które w ogóle nie odpowiadają naszym potrzebom i zainteresowaniom, jest irytujące, a już w szczególności, gdy otrzymujemy niechciane treści już z samego rana. Gdy SMS trafia do nas w godzinach pracy, możemy w pośpiechu przeoczyć wiadomość lub po prostu nie mieć czasu na jej odczytanie. Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów jest możliwe tylko wtedy, kiedy ustalimy sobie, jak wygląda portret potencjalnego odbiorcy.

Baza kontaktów

Budowanie bazy kontaktów to sprawa kluczowa. Tak jak stworzenie solidnych, betonowych fundamentów budynku. Musisz przede wszystkim mieć świadomość, że numer telefonu to niezwykle prywatna sprawa. Wielu ludzi udostępnia swój prywatny kontakt telefoniczny jedynie najbliższym przyjaciołom i krewnym. Jeśli dysponujesz numerem klienta, najpewniej oznacza to, że wyraził on dobrowolną zgodę na jego wykorzystanie podczas składania zamówienia lub wyraził zgodę na tego typu komunikację, przystępując do programu lojalnościowego.

Zakup bazy kontaktów - czy warto?

Skrupulatne budowanie bazy kontaktów zwiększy szanse na to, iż twoja oferta trafi na podatny grunt. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie pozyskać wartościowych kontaktów, możesz skorzystać z usług profesjonalnej firmy, zajmującej się budowaniem contentu. Profesjonalne firmy dają możliwość zbudowania profilu poszukiwanych klientów, dzięki czemu możesz zakupić dane kontaktowe dopasowane do potrzeb twojej branży. Upewnij się, że dane odbiorców pozyskiwane są w sposób legalny i zgodny z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych - RODO. Mówiąc wprost - podjęcie kontaktu przez SMS musi nastąpić wyłącznie za zgodą odbiorcy.

Zorientowanie na klienta

SMS to krótka i zwięzła forma komunikacji, w ramach której masz do wykorzystania 160 znaków. Z wykorzystaniem polskich znaków, pojemność takiego komunikatu jest jeszcze mniejsza, więc warto postawić na właściwy dobór słów. Komunikat musi pozostać czytelny dla odbiorcy i skłaniać do podjęcia jakiejś akcji. Pożądane jest zastosowanie narzędzi CTA (ang. call to action), na przykład hasła typu:

● "Zarejestruj się już dziś na bezpłatne konsultacje..."

● "Kup teraz!"

● "Wypróbuj..."

W treści SMS możesz również umieścić aktywne hiperłącze, które umożliwi niemal natychmiastowe przeniesienie na stronę internetową produktu, firmy, regulaminu lub pozwoli błyskawicznie otworzyć odpowiednią aplikację zakupową. Współczesne telefony komórkowe posiadają wysoką funkcjonalność w tym zakresie, a w większości przypadków posiadają fabryczne ustawienia, umożliwiające przeniesienie na stronę www - dopóki użytkownik telefonu sam takich ustawień nie zmieni.

Nie tylko oferta

Kampania SMS nie musi polegać wyłącznie na zachęcaniu klientów do zakupu rzeczy lub usług. To również budowanie więzi i taktowne przypominanie o sobie. Nienachalne wiadomości w postaci życzeń, na przykład na Dzień Kobiet, Dzień Chłopaka czy Święta Wielkanocne, to miły sposób na podtrzymanie relacji z klientem. Marketing relacji to strategia, która wymaga cierpliwości, ponieważ nie przekłada się na natychmiastowe zyski, jednak konsekwentne działania owocują trwałą współpracą. Profesjonalny SMS marketing na specjalne okazje Program do wysyłania SMS Profesjonalny SMS marketing na specjalne okazje oraz rozsyłanie masowych ofert reklamowych nie obejdzie się bez odpowiedniego programu. Kampanie SMS wymagają narzędzia, które ułatwi czynności związane z wysyłaniem wiadomości i nie będzie angażować twojego cennego czasu. Przetestuj profesjonalną bramkę API SMS i poznaj ofertę https://freshmail.pl/wysylka-sms/.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie