Chatboty dyskretnie pojawiły się w naszym życiu, ale w tej chwili powoli stają się jego nieodłączną częścią. Mogą pomóc nie tylko w wyborze menu na imprezę lub prezentu na urodziny przyjaciela. Stały się tak technologicznie zaawansowane, że czasami mogą zastąpić call center, a nawet i wyszukiwarkę. Poza tym, chatboty w komunikatorach to definitywny trend w marketingu internetowym 2019 roku. Teraz możliwość zautomatyzowanej komunikacji z klientami jest praktycznie we wszystkich komunikatorach: Facebook Messenger, Telegram, WhatsApp, WeChat.
Korzystanie z tej technologii jest osobistą sprawą każdego przedsiębiorcy. Jednak faktem jest to, że już w niedalekiej przyszłości przyjmowanie różnego rodzaju wniosków czy sprzedaż za pomocą chatbotów w komunikatorach stanie się czymś powszechnym. Wtedy nie będzie to już powodowało efektu „wow”, ale teraz nadal istnieje możliwość wyprzedzenia konkurencji. Oto 5 sposobów na wykorzystanie chatbota w komunikacji Twojej firmy:
Używanie chatbotów do pomocy technicznej jest obecnie coraz częściej wdrażaną praktyką. Automatyzacja procesów komunikacji z klientami pozwala zaoszczędzić wiele czasu i wysiłku, a także pozwala pracownikom firmy poświęcić więcej czasu na rozwiązywanie złożonych problemów. Jednak należy uwzględnić to, że nie wszyscy klienci lubią, gdy komunikuje się z nimi bot, więc do jego tworzenia trzeba podchodzić bardzo ostrożnie. Aby chatbot udzielał klientom dokładnych i adekwatnych odpowiedzi, należy wprowadzić do jego pamięci jak najwięcej odmian pytań i odpowiedzi na nie.
Chatboty mogą być tworzone do sprzedaży biletów (do kina, teatru, na koncert, do transportu), odzieży, kosmetyków i innych wszelkiego rodzaju towarów.
Na przykład popularna wyszukiwarka biletów lotniczych Skyscanner ma swojego chatbota w aplikacji Messenger. Aby kupić bilet, wystarczy wpisać daty podróży i miasto wyjazdu, a bot pokaże najtańsze miejsca docelowe.
Z chatbotów często korzystają sklepy internetowe i osoby prywatne, oferujące swoje usługi (np. kosmetyczne). Chatboty pomagają klientom w procesie zakupu, powiadamiają o promocjach i rabatach, przeprowadzają losowania itp.
Chatboty są tworzone również do nauczania – dostarczają materiały dydaktyczne w określonej dyscyplinie, „komunikują się” z uczniami i oceniają ich wiedzę poprzez testy. Twórcy takich chatbotów starają się uczynić mowę „botów-nauczycieli” jak najbardziej podobną do ludzkiej.
Przykładowo chatbot Leslie pomaga w nauce języka angielskiego - rozmawia z użytkownikiem na określone tematy, wyjaśnia zasady gramatyki, podaje synonimy/antonimy, koniuguje słowa itp.
Istnieją również chatboty, które pełnią rolę przyjaciela lub psychologa – można się im wygadać i uzyskać porady życiowe.
W Chinach firma Microsoft stworzyła dziewczynę-bota o nazwie Xiaoice, z którą swoimi doświadczeniami dzieli się ponad 20 milionów ludzi. Ten chatbot nieustannie uczy się na swoich dialogach, a jego mowa i zachowanie na czacie są bardzo podobne do ludzi. Zaskakujące jest to, jak koleżeńsko Xiaoice odnosi się do uczuć swoich rozmówców. A więc jeśli danej osobie coś się wydarzyło, to w następnym dialogu może zapytać, jak się z tym czuje.
Taki bot pomoże użytkownikowi w tworzeniu wizerunku – powie, co mu odpowiada, a co nie, jak zestawić ze sobą kolory w ubraniach. Doradzi co lepiej nosić z pewnymi wadami postawy, jaki makijaż i kolor włosów pasuje do typu urody użytkownika.
Korzystanie z nowych technologii w swojej firmie lub praca w archaiczny sposób - to osobisty wybór każdego. Jednak jeśli chcesz spróbować wdrożyć chatbota do swojej firmy i uzyskać dokładne informacje na temat kosztów i terminów wdrożenia tej technologii, skontaktuj się z Software Housem Develtio: https://develtio.com/services/chatbots-nlp/.
Artykuł partnera.