Wybrani klienci Nest Banku mogą już testować nową funkcję udostępnioną w aplikacji mobilnej – N!Asystenta. To pierwsze w Polsce narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które m.in. pozwala na prowadzenie z rozmów głosowych oraz zlecanie zautomatyzowanych czynności wirtualnemu „asystentowi”.
N!Asystent to zaawansowany wirtualny asystent oparty na modelu GPT-4, działający w ramach usługi Microsoft Azure OpenAI. Dostępny jest dla wybranych klientów Nest Banku i pozwala na interakcję za pomocą języka naturalnego, dzięki czemu użytkownicy mogą rozmawiać z nim praktycznie tak samo jak z człowiekiem.
Asystent ma dostęp nie tylko do bazy wiedzy GPT-4, ale także do regulaminów, cenników oraz informacji produktowych Nest Banku, co umożliwia udzielanie precyzyjnych i spersonalizowanych odpowiedzi na zapytania klientów.
Obecnie N!Asystent wspiera klientów w zarządzaniu finansami osobistymi. Potrafi analizować tempo wydatków, prognozować budżet na koniec miesiąca czy obliczać, ile należy odłożyć na zagraniczny wyjazd. Funkcje te są stale rozwijane, a kolejne aktualizacje aplikacji mają przynieść jeszcze więcej możliwości.
W dalszej przyszłości planowane są bardziej zaawansowane funkcje, takie jak automatyzacja operacji bankowych (np. inicjowanie przelewów, zastrzeganie kart) czy możliwość wydawania poleceń głosowych.
Wersja aplikacji mobilnej Nest Banku, zawierająca nowe funkcje N!Asystenta, zostanie udostępniona 5 lub 6 września 2024 roku.