Blog firmowy, czyli twoja reklama w sieci

Maciej Piwowski
31.03.2017

Blogi firmowe to obecnie jeden z najlepszych sposobów na zareklamowanie firmy w sieci i pozyskanie wśród internautów nowych klientów. O czym należy pamiętać tworząc swój blog? Jakiego rodzaju może przynieść zyski?

Blog – nie tylko dla literatów

Ogromną popularność blogi zawdzięczają przede wszystkim prywatnym użytkownikom sieci, dla których są sposobem kreatywnej realizacji. Dla wielu internautów pisanie bloga to platforma, dzięki której rozwinęli skrzydła jako literaci czy publicyści. Poczytność tego rodzaju stron internetowych szybko stała się interesująca także dla ludzi związanych z biznesem, a blog okazuje się być doskonałym narzędziem marketingowym. Dlaczego?

Dialog z klientem

Blog jest bowiem doskonałym sposobem prowadzenia internetowego marketingu. Nie znajdując się na oficjalnej stronie danej firmy, pozwala na przekazywanie konkretnych treści, mających na celu zwiększenie zainteresowania jej produktami, czy usługami, które oferuje. Ogromną zaletą firmowych blogów jest możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. Po opublikowaniu tekstu czytelnicy mogą zapoznać się z treścią wpisu i skomentować ją. Istnieje więc szansa na wytworzenie się dialogu między firmą, do której należy blog, a użytkownikami Internetu. Dzięki temu mechanizmowi dana marka może zapaść w pamięć internauty, z którym prowadzimy dialog. Jeżeli firmie uda się zainteresować prezentowanymi na blogu treściami konkretną grupę użytkowników, szukając związanych z jej specjalizacją produktów lub usług, na pewno przypomną sobie o treściach publikowanych na firmowym blogu, skąd tylko krok do skorzystania z oferty związanego z blogiem przedsiębiorstwa. Jeśli zaś szukamy w pełni profesjonalnej pomocy, gdzie blog jest jednym z elementów marketingu internetowego i pomaga w tworzeniu strategii reklamowej firmy, warto zwrócić się z ofertą współpracy do cenionej agencji, jak na przykład Hands, której stronę można znaleźć pod adresem: http://hands.pl.

To się opłaca!

Wśród podstawowych korzyści wypływających z prowadzenia firmowego bloga, wymienić należy więc przede wszystkim budowanie świadomości marki wśród użytkowników sieci. Tworząc chwytliwe posty, na przykład dotyczące najczęściej zadawanych przez klientów pytań (jak o optymalny czas na urlop w Skandynawii w przypadku, gdy prowadzimy biuro podróży, czy najlepsze na rynku zestawy kina domowego, jeśli blog istnieje jako jedna ze stron firmy specjalizującej się w elektronice) zyskujemy sympatię i zaufanie czytelników. Buduje się też w ten sposób pozycję eksperta w konkretnej dziedzinie. Jeśli jeden z tekstów umieszczonych na blogu był dla użytkownika wyjątkowo pomocny, z pewnością powróci on do niego, szukając odpowiedzi na kolejne pytania. Nie należy zapominać o sile tak zwanej poczty pantoflowej – kiedy blog zdobędzie zaufanie pewnej grupy użytkowników, będą polecać go dalej swoim znajomym. Chociaż w początkowej fazie działalności, prowadzenie bloga wymaga dużych nakładów czasu i zaangażowania, zyski mogą zrekompensować ten trud z nawiązką.

 

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie