Co zrobić, zanim oddasz iPhone'a do serwisu?

Maciej Piwowski
25.09.2019

Choć Apple dba o to, aby urządzenia wychodzące z logo tej marki były niezawodne, innowacyjne i spełniające nawet największe wymogi użytkowników, mimo wszystko są to wciąż urządzenia elektroniczne, które czasem mogą ulec awarii. W takiej sytuacji naturalnym jest, że oddajemy telefon do serwisu, na gwarancję lub odpłatnie. Zanim jednak wyślemy lub odniesiemy nasz telefon, powinniśmy wykonać kilka czynności, które ułatwią pracę serwisanta. Co konkretnie trzeba zrobić? Jak oddać telefon do naprawy, aby nie utracić danych?

1. Co robić, gdy idziemy do serwisu osobiście
2. Co robić, gdy wysyłamy telefon kurierem

Co robić, gdy idziemy do serwisu osobiście

Naprawa iPhone to często ostatnia deska ratunku, jeżeli coś stanie się z naszym telefonem. Zanim jednak oddamy go do naprawy, powinniśmy zrobić kopię urządzenia z systemem iOS, co pozwoli uniknąć bezpowrotnej utraty danych. Czasem naprawa wymaga podania hasła do konta Apple, warto więc mieć je pod ręką. Pamiętajmy również, że do serwisu zanosimy zarówno telefon, jak i akcesoria, które sprawiają nam problem, a do weryfikacji będziemy potrzebować dokumentu tożsamości. Niektóre serwisy przyjmą nasz telefon ot tak, a inne wymagają umówienia się na konkretny dzień, dobrze jest więc sprawdzić to zanim wybierzemy się do punktu napraw telefonów.

Co robić, gdy wysyłamy telefon kurierem

W przypadku, gdy chcemy odesłać telefon w paczce, zdecydowanie lepszą opcją jest wybranie kuriera. W takiej sytuacji transport będzie nie tylko szybszy, ale także będziemy w stanie wybrać odpowiednie ubezpieczenie. Podobnie, jak w przypadku wizyty osobistej w serwisie, powinniśmy zrobić kopię danych, a także wymazać zawartość telefonu oraz ustawić blokadę aktywacji. Dzięki temu mamy pewność, że urządzenie zostanie poddane wyłącznie naprawie i niczemu więcej. Wysyłając iPhone'a do serwisu należy również pamiętać o wyjęciu karty SIM, a wysyłanie kabli oraz ładowarki nie powinno być koniecznością.

Naprawa iPhone to sprawdzony sposób, jeżeli mamy problem z naszym telefonem. Możemy wybrać się do serwisu samodzielnie lub nadać telefon kurierem. Jeżeli będziemy przy tym przestrzegać podstawowych procedur mających na celu zabezpieczenie naszego urządzenia i danych na nim zawartych, sam serwis przebiegnie szybko i w większości przypadków usterek także bezboleśnie. Jeżeli nadal mamy na telefon gwarancję, dobrze jest najpierw zorientować się, w jakim terminie możemy usunąć problem w jej ramach - dzięki temu będziemy w stanie zaoszczędzić trochę pieniędzy.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.