Czemu nie doszedł BLIK na telefon? Najczęstsze przyczyny

Mateusz Nowak
18.10.2023

BLIK to prawdziwy fenomen w naszym kraju. Z tej opcji płatności korzystają miliony Polaków, a jedną z najpopularniejszych opcji jest przelew na telefon. Co do zasady taki przelew powinien być zaksięgowany natychmiast. Co, jeśli BLIK na telefon nie doszedł? Oto najbardziej prawdopodobne przyczyny.

Odbiorca nie zarejestrował telefonu w BLIK

To najczęstszy powód, dla którego prawidłowo zlecony przelew BLIK na telefon nie dotarł do odbiorcy. Zanim wybierzesz tę opcję płatności, to koniecznie ustal, czy aby na pewno odbiorca korzysta z BLIK i zarejestrował swój numer w tej usłudze.

Odbiorca podał inny numer telefonu

Może się zdarzyć, że choć odbiorca rzeczywiście ma konto BLIK i zarejestrował swój numer w usłudze, to jednak dotyczy to jego drugiego numeru, a nie tego podanego nadawcy przelewu – czeski błąd, który spowoduje, że płatność nie dotrze i zostanie zwrócona do nadawcy.

Błędne podanie numeru odbiorcy

Wpisując numer odbiorcy, zwłaszcza spoza książki kontaktów, warto zachować ostrożność i dwa razy sprawdzić jego poprawność. Wystarczy zamiana jednej cyfry, aby przelew został zaksięgowany u kogoś innego – a ta osoba niekoniecznie będzie zainteresowana zwróceniem nienależnych jej pieniędzy.

Właśnie dlatego najbezpieczniej jest wysyłać przelewy na telefon BLIK wyłącznie do osób z naszej książki kontaktów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie