BLIK to prawdziwy fenomen w naszym kraju. Z tej opcji płatności korzystają miliony Polaków, a jedną z najpopularniejszych opcji jest przelew na telefon. Co do zasady taki przelew powinien być zaksięgowany natychmiast. Co, jeśli BLIK na telefon nie doszedł? Oto najbardziej prawdopodobne przyczyny.
To najczęstszy powód, dla którego prawidłowo zlecony przelew BLIK na telefon nie dotarł do odbiorcy. Zanim wybierzesz tę opcję płatności, to koniecznie ustal, czy aby na pewno odbiorca korzysta z BLIK i zarejestrował swój numer w tej usłudze.
Może się zdarzyć, że choć odbiorca rzeczywiście ma konto BLIK i zarejestrował swój numer w usłudze, to jednak dotyczy to jego drugiego numeru, a nie tego podanego nadawcy przelewu – czeski błąd, który spowoduje, że płatność nie dotrze i zostanie zwrócona do nadawcy.
Wpisując numer odbiorcy, zwłaszcza spoza książki kontaktów, warto zachować ostrożność i dwa razy sprawdzić jego poprawność. Wystarczy zamiana jednej cyfry, aby przelew został zaksięgowany u kogoś innego – a ta osoba niekoniecznie będzie zainteresowana zwróceniem nienależnych jej pieniędzy.
Właśnie dlatego najbezpieczniej jest wysyłać przelewy na telefon BLIK wyłącznie do osób z naszej książki kontaktów.