Czy grywalizacja w marketingu jest skuteczna?

Mariusz Siwko
25.01.2017

Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z istnienia takiego zjawiska jak grywalizacja. Rzeczywiście, pojawiło się ono stosunkowo niedawno, ale już teraz zdobywa sporą popularność, szczególnie w branży marketingowej.

Gryfikacja, gamifikacja czy właśnie grywalizacja – te terminy stosowane są w celu określenia technik polegających na zastosowaniu znanych z gier komputerowych lub fabularnych mechanik w sytuacjach, które nie dotyczą tego rodzaju gier. Głównym celem przyświecającym wprowadzeniu do różnych procesów elementów grywalizacji jest większe zaangażowanie uczestników poprzez współpracę i rywalizację.

Zasady grywalizacji zostały bardzo szybko przyjęte w marketingu, który otwarty jest na rozmaite nowości w celu kształtowania potrzeb zakupowych ludzi. Poprzez wykorzystanie naturalnych zdolności człowieka do dążenia do zwycięstwa grywalizacja w marketingu pozwoliła na tworzenie oryginalnych kampanii, które między innymi pomagają w popularyzacji wiedzy o produktach i usługach, zwiększają świadomość marki, edukują konsumentów czy też dążą do ich większego zaangażowania i lojalności.

Aktualnie grywalizacja wykorzystywana jest w różnych branżach. Przede wszystkim wykorzystuje ona nowoczesne technologie i bazuje na komputerach, tabletach i smartfonach. Z pewnością większość z nas zetknęła się już z kampaniami bazującymi na tych założeniach, ale nie wiedziała, że ma z nimi do czynienia. Zwykle polegają one na zdobywaniu punktów i odznak, wypełnianiu różnych misji, zachęcają do odwiedzania różnych miejsc, poznawania oferty, dlatego też możliwości wykorzystania zasad grywalizacji są różnorodne.

Wobec tego wykorzystanie zasad grywalizacji w marketingu rzeczywiście przynosi sporo korzyści – właśnie dlatego możemy spotykać się z nimi coraz częściej.

Więcej informacji dotyczących wykorzystania zasad grywalizacji w marketingu prezentuje portal AdNext.pl, który dostarcza najświeższe wiadomości w branży e-marketingu, nowych mediów i technologii. Zachęcamy do zapoznania się z najciekawszymi informacjami branżowymi na portalu AdNext.pl.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie