Dla kogo lepszym wyborem będzie smartband niż smartwatch?

Antoni Kwapisz
02.11.2022

Smartband czy smartwatch? Smartwatch czy smartband? Wiele osób stoi przed takim dylematem. Warto podkreślić, że choć oba urządzenia wyglądają podobnie, to w rzeczywistości są przeznaczone dla różnych użytkowników. W naszym poradniku podpowiadamy, dla kogo lepszym wyborem z całą pewnością będzie smartband, czyli elektroniczna opaska sportowa.

Dla osób aktywnych

Smartband to zdecydowanie lepszy wybór dla każdego, kto potrzebuje super wytrzymałego i wielofunkcyjnego zegarka do uprawiania sportu. Biegasz, jeździsz na rowerze, pływasz, uprawiasz triathlon, wspinasz się? W każdej z takich sytuacji idealnie sprawdzi się smartband, który ma więcej funkcji sportowych, a przy tym jest odporny na wstrząsy czy zalanie.

Dla oczekujących długiego czasu pracy na baterii

Jednym z największych rozczarowań, jakie przeżywają osoby kupujące smartwatch, jest bardzo krótki czas pracy na baterii. W niektórych modelach wynosi on zaledwie kilkanaście godzin intensywnego użytkowania! Ten problem nie dotyczy nawet najtańszych smartbandów, które z uwagi na mały ekran i dobrą optymalizację mogą pracować bez ładowania nawet przez 10-14 dni.

Dla nieprzykładających większej wagi do estetyki

Powiedzmy sobie szczerze: smartwatche kupuje się oczami. W przypadku smartbandów estetyka ma drugorzędne znaczenie, dlatego jeśli szukasz opaski wyłącznie do uprawiania sportu i nie zamierzasz nosić jej na co dzień, tym bardziej do pracy czy na oficjalne spotkania, to smartband w zupełności Ci wystarczy.

Dla posiadających ograniczony budżet

Na koniec zostawiliśmy jeszcze kryterium finansowe. Smartband jest wyraźnie tańszy niż smartwatch, oczywiście porównując ze sobą modele o podobnej specyfikacji i funkcjonalności. Dobrą opaskę sportową możesz kupić za mniej niż 200 złotych, podczas gdy taka kwota na pewno nie wystarczy na choćby przyzwoity smartwatch.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.