Internet mobilny to ogromne udogodnienie, które pozwala nam korzystać z zasobów sieci w dowolnym miejscu i czasie – wystarczy tylko smartfon. Jeśli od pewnego czasu zauważasz, że Internet w telefonie działa coraz wolniej, często w ogóle nie masz dostępu do sieci itd., to sprawdź, od czego warto zacząć.
Na dobry początek skontaktuj się z dostawcą usługi internetowej i zgłoś, że Internet w Twoim telefonie bardzo zwolnił. Jeśli problem występuje np. tylko w domu, to być może jest to kwestia przeprowadzania prac modernizacyjnych na nadajniku.
Skoro Internet w telefonie bardzo zwolnił i okresowo jest w ogóle nie dostępny, to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że podobne problemy dotyczą wykonywania połączeń. Sprawdź, ile kresek zasięgu pokazuje telefon w miejscu, w którym się znajdujesz. Jeśli dawniej były to 4 kreski, a dziś z ledwością 1, to trzeba to zgłosić operatorowi i zażądać wyjaśnień.
Problemy z Internetem mobilnym są dobrym powodem, aby dać szansę innym operatorom, a przynajmniej ich przetestować. Być może dojdziesz do wniosku, że czas najwyższy pożegnać obecnego operatora, który nie robi nic, aby jakość jego usług była coraz lepsza.
Kup kilka starterów SIM różnych operatorów i w wolnej chwili przetestuj je w swoim telefonie, zawsze w tym samym miejscu. Może się okazać, że jedna z sieci gwarantuje dużo lepsze parametry usługi, ponieważ np. ma w okolicy nowy, nieprzeciążony nadajnik.