Jak poprawić pozycjonowanie?

Mariusz Siwko
28.04.2022

Twoja strona wyświetla się na dziesiątej stronie w Google, nawet po tym, jak wpisujesz do wyszukiwarki nazwę swojej firmy? To niezbyt dobry omen. Na szczęście pozycjonowanie można poprawić. Prawdopodobnie zajmie Ci to trochę czasu – SEO jest bowiem niełatwą dziedziną. Jednak nic nie jest stracone. Jeszcze możesz być liderem w wynikach wyszukiwania!

Dobry content – roboty Google lubią to

Content marketing jest jednym z najlepszych sposobów na to, by wpłynąć na pozycję Twojej strony w Google. Pamiętaj jednak, że nie jest to strategia dająca natychmiastowe wyniki. Zresztą w przypadku wyszukiwarki nic nie jest. Content marketing daje fantastyczne wyniki, jednak wymaga dużej pracy nad treścią na stronie – tą, która już się na niej znajduje i tą, której jeszcze tam nie ma. Tak, krótki opis produktu nie wystarczy. Musisz stworzyć opisy kategorii i podkategorii, rozbudowany FAQ i najlepiej bloga, w którym odpowiesz na pytania zadawane w Google. To świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie, ale też na poprawienie swojej pozycji w wyszukiwarce. Roboty ucieszą się, gdy zobaczą dobre treści. Dobre, czyli jakie? Długie, unikatowe, nasycone słowami, jednak pisane dla ludzi. To nie takie trudne.

User Experience!

Jakie strony są przyjazne robotom? Takie, które są przyjazne również użytkownikom. Mowa oczywiście o User Experience. UX to nie tylko trend. To działania, które przynoszą efekty. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić pozycjonowanie strony, prawdopodobnie masz problem z jej strukturą, prędkością ładowania, zoptymalizowaniem pod stronę mobilną czy dużą liczbą błędów 4XX i 5XX. Tak, te kwestie mają ogromny wpływ na to, jak indeksowana jest strona przez roboty Google. Jednak pamiętaj, że to wpływa też na komfort bycia na samej witrynie. Jeśli strony ładują się długo, a na urządzeniach mobilnych się nie skalują, zapomnij o tym, że witryna będzie odwiedzana. A to niestety wpływa na Twój wynik w SERP.

A może tak link building?

Budowanie bazy linków, które odsyłają do Twojej strony, to świetna metoda ułaskawienia Google. Tak, ta wyszukiwarka lubi wartościowe linki. Wartościowe, czyli takie, które przekazują Ci moc swojej własnej witryny. Tutaj najlepiej sprawdzą się linki dofollow ze stron o dużym PageRank. Jak je pozyskać? Możesz umieszczać linki do strony w katalogach, ogłoszeniach, postach na forach internetowych czy w mediach społecznościowych – tu jednak trzeba uważać. Nie spamuj swoimi linkami, bo będą one usuwane przez właścicieli blogów czy forów internetowych. Możesz też tworzyć artykuły sponsorowane. To płatna reklama merytoryczna, która pozwoli Ci szybko zbudować bazę wartościowych linków.

Oczywiście oprócz tych działań istnieje wiele innych sposobów na to, by lepiej wypozycjonować swoją stronę w Google. Jeśli na przykład interesuje Cię pozycjonowanie Wordpressa, koniecznie zainteresuj się wtyczkami, jakie proponuje ten CMS. Pomogą Ci one w optymalizacji tekstu na stronie i zwiększeniu jej czytelności. Koniecznie zainteresuj się zagadnieniami SEO oraz UX, by stworzyć jak najbardziej przyjazną stronę – zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.