Jak uniknąć nieodebranych telefonów w Twojej firmie?

Mariusz Siwko
26.11.2020

Twój potencjalny klient dzwoni, dzwoni, aż wreszcie dzwonić przestaje, gdyż Ty zajęty innymi ważnymi sprawami, odebrać nie możesz...? Taki scenariusz występuje w wielu małych i średnich firmach. Przedsiębiorco, czas to zmienić i nie narażać się na złą opinię klientów, bo to dziś prawdziwy mechanizm zniszczenia.

Telefon – znane i używane przez wszystkich narzędzie komunikacji. Wydawać by się mogło, że możliwości jego wykorzystania zostały opanowane do perfekcji a świadomość ważnej roli jaką obecnie pełni w biznesie jest powszechna. A jednak rzeczywistość jest zgoła inna i telefon, dosłownie i w przenośni, bywa często zaniedbywany. Szacuje się, że zła obsługa klienta, w tym głównie w kontakcie telefonicznym, przynosi firmom na całym świecie straty na poziomie 75 mld dolarów rocznie. Trudno zignorować tak sugestywne dane.

Dzwoniące telefony przy pustych biurkach

Dziś firmy, w dobie przeniesienia większości aktywności konsumenckich do świata wirtualnego, zmagają się ze wzmożonym ruchem na łączach internetowych, ale również telefonicznych. Często poza precyzyjnymi pytaniami związanymi z konkretnym zamówieniem, właściciele firm i ich pracownicy muszą rozwiązywać sprawy dużo mniejszego kalibru a takich jest codziennie bez liku. Małe firmy, zmagają się z ograniczaniem kosztów i nie inwestują, choćby w jednoosobowe, działy telefonicznej obsługi a pracownicy zajmują się dosłownie wszystkim. Wówczas nietrudno o niekończący się dźwięk telefonu na biurku, przy którym nikogo akurat nie ma, bo właśnie przyjechały palety, które trzeba rozładować.

Małe koszty, wielkie zyski

Idealnym rozwiązaniem na wszystkie bolączki związane z nieskutecznym procesem komunikacji w firmach jest IVR a w szczególności Wirtualna Centralka Orange, która pomaga zorganizować profesjonalną obsługę klientów małym i średnim przedsiębiorstwom. IVR to nic innego jak zautomatyzowana dyspozytorka, która obsługuje ruch telefoniczny w firmie. Wachlarz zastosowań tej usługi jest szeroki i zależy od specyfiki i potrzeb prowadzonego biznesu. Poza przełączaniem rozmów do odpowiednich pracowników, tworzeniem systemu numerów wewnętrznych, identyfikacji stałych klientów czy nagrywaniem krótkich komunikatów, IVR wzmacnia znacząco profesjonalny wizerunek firmy.

By poznać więcej praktycznych zastosowań oraz skalę korzyści płynących z wykorzystania usługi Wirtualnej Centralki Orange, warto zapoznać się z artykułem „IVR, czyli coś więcej niż automatyczna sekretarka w firmie”, który znajdziecie pod adresem: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/komunikacja/ivr-czyli-cos-wiecej-niz-automatyczna-sekretarka-w-firmie-infografika.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie