Jak założyć sklep internetowy?

Maciej Piwowski
23.09.2021

Wraz z rozwojem branży eCommerce, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na własny sklep internetowy. Jak jednak rozpocząć sprzedaż w wirtualnej przestrzeni, nie ponosząc przy tym strat? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę stawiając pierwsze kroki w handlu w sieci.

Jak przygotować się do otwarcia sklepu online?

Przed przyjęciem pierwszych zamówień trzeba podjąć odpowiednie przygotowania. Szczególnie ważna jest tu wnikliwa analiza oferowanego asortymentu oraz grupy docelowej. Wskazane są również badania rynku, zapoznanie się z konkurencją i stworzenie ogólnej strategii działania sklepu. Istotna jest także wizualna strona serwisu. Należy zadbać o przyciągające uwagę zdjęcia, atrakcyjne opisy produktów i estetyczną oprawę graficzną serwisu. Równie ważna jest funkcjonalność strony – warto zaopatrzyć ją w wyszukiwarkę i podzielić produkty na kategorie. 

Techniczna strona eCommerce

Projekt sklepu internetowego warto zlecić profesjonalistom, którzy zadbają o jego sprawne działanie. Dzięki temu zyskuje się unikatową stronę, stworzoną specjalnie pod specyfikę danej firmy. Innym rozwiązaniem jest korzystanie z gotowych szablonów, które zawierają zestaw usług związanych z działalnością eCommerce. Mogą być to narzędzia do analizy i obsługi płatności czy też formularze reklamacji. Strona powinna także być dostosowana do urządzeń mobilnych. Wsparcia w tworzeniu sklepu internetowego można szukać u partnerów oferujących usługi fulfilment. Rozwieją oni wszelkie wątpliwości i przeprowadzą przez proces tworzenia strony.

Magazyn i logistyka w eCommerce

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga odpowiedniej przestrzeni magazynowej, w której może być składowany asortyment. Posiadanie własnego magazynu wiąże się z koniecznością zarządzania zapasami i obsługi procesów logistycznych. Niesie też ze sobą wysokie koszty, na które składają się:

  • opłaty za wynajem,
  • zatrudnienie pracowników,
  • zakup odpowiedniej infrastruktury i oprogramowania.

Wszystkie te czynniki mogą pochłonąć znaczną część kapitału zakładowego eSklepu. Warto więc rozważyć alternatywny model zarządzania procesami logistycznymi.

Fulfilment – na czym polega?

Fulfilment oznacza zlecenie obsługi logistycznej zewnętrznemu operatorowi, np. Forceful. Rozwiązanie to obejmuje takie procesy, jak magazynowanie, pakowanie, wysyłkę, a nawet reklamacje i zwroty. Jest to idealna opcja dla dopiero rozwijających się firm. Pozwala znacznie zmniejszyć stałe koszty, a dodatkowo zapewnia początkującemu przedsiębiorcy wsparcie specjalistów. Korzystając z usług fulfilment korzysta się z wieloletniego doświadczenia, które pomaga zoptymalizować procesy logistyczne i usprawnić działanie sklepu. 

Ważną korzyścią, jaką dają usługi fulfilment, jest znaczna oszczędność czasu. Dzięki przejęciu operacyjnej strony działania sklepu przez operatora, właściciel firmy może skupić się na kwestiach związanych z promocją w internecie. Nie musi zaprzątać sobie głowy problemami z dostawami czy awariami w magazynie – odpowiedzialność za te kwestie spoczywa na barkach firmy fulfilment. Przedsiębiorca natomiast może skupić się na strategii marketingowej i pozyskiwaniu nowych klientów, co spowoduje wzrost sprzedaży.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.