Nowość na rynku - mobilne terminale płatnicze.

Maciej Piwowski
20.09.2016

Płatności mobilne to temat, który w ostatnio jest mocno na czasie. Zapewne każdy z nas przynajmniej raz spotkał się z sytuacją, w której z powodu braku gotówki chciał dokonać płatności kartą. Tak naprawdę coraz więcej osób i coraz częściej decyduje się na płatność bezgotówkową. Jest to po prostu o wiele wygodniejsze i bezpieczniejsze.

Nie trzeba pamiętać o wypłacaniu gotówki, nie trzeba też nosić przy sobie większych sum pieniędzy – gdy np. planujemy większe zakupy. Płatność kartą jest więc bardzo wygodnym sposobem finansowania transakcji, zwłaszcza z punktu widzenia konsumenta.

Mimo to są jeszcze miejsca, w których kartą zapłacić się nie da. Z pewnością traci na tym przedsiębiorca, który przyjmując wyłącznie gotówkę zniechęca klientów do zakupów. Rzadko kiedy zdarza się bowiem, by klient miał ochotę udać do bankomatu po gotówkę i wrócić do sklepu by zapłacić za towar. Dlatego obawa wielu przedsiębiorców przed płatnościami kartą wydaje się być całkiem bezzasadna, tym bardziej, że ich rozliczanie wcale nie jest trudne.

Czym właściwie są mobilne terminale płatnicze?

To bardzo proste urządzenia, niewielkich rozmiarów, umożliwiające przyjmowanie płatności kartą. Wyglądem przypominają kalkulator, a ich obsługa jest równie prosta. Wystarczy umieścić kartę w urządzeniu i zatwierdzić transakcję poprzez wpisanie numeru PIN. Kwotę transakcji należy wpisać w smartfonie bądź tablecie, który jest połączony z terminalem poprzez bluetooth. Realizację płatności umożliwia specjalna aplikacja, którą za darmo można pobrać na swój smartfon. Po zakończeniu transakcji można przesłać jej potwierdzenie w formie sms-a lub maila.

Pieniądze z transakcji trafiają na konto sprzedawcy w ciągu 3-5 dni. Kwota będzie pomniejszona o prowizję dla operatora terminala.

Tego typu mobilne terminale płatnicze świetnie sprawdzają się np. w taksówkach czy w gastronomii – tam gdzie realizowany jest dowóz do klienta, ale także u właścicieli małych biznesów, którzy nie chcą ponosić opłat z tytułu posiadania klasycznego terminala. Z tego powodu jest to też bardzo rozsądne rozwiązanie dla osób prowadzących biznes sezonowy.

Posiadanie mobilnego terminala płatniczego to z pewnością wyjście naprzeciw konsumentom, którzy stają się coraz bardziej wymagający, chcą płacić szybko, bezpiecznie i najczęściej bezgotówkowo. Poza tym taki terminal jest o wiele mniejszy od tradycyjnych terminali płatniczych, a więc dla przedsiębiorcy jest to też większa wygoda.

Artykuł sponsorowany

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie