Płacisz telefonem? Oto dlaczego na zakupy i tak warto zabrać portfel z kartami płatniczymi

Maciej Piwowski
27.02.2024

Coraz więcej osób w ogóle nie nosi przy sobie portfela. Sprzyja temu m.in. brak konieczności posiadania dowodu rejestracyjnego pojazdu czy też aplikacja mObywatel, w której znajdziemy np. dowód osobisty czy prawo jazdy. Rekordy popularności biją również płatności bezgotówkowe realizowane przy użyciu telefonu. Z tym ostatnim radzimy jednak uważać i wybierając się na większe zakupy wciąż zabierać ze sobą portfel z kartami płatniczymi. Wyjaśniamy to w naszym poradniku.

Brak dostępu do Internetu

To prozaiczny, a wcale nie tak rzadki powód, dla którego nie da się zapłacić za zakupy telefonem. Bywa, że operator komórkowy ma jakąś awarię czy też znajdujemy się w miejscu, w którym po prostu nie ma zasięgu – na przykład w przejściu podziemnym. Tutaj sytuację uratuje tylko gotówka lub fizyczna karta.

Brak środków na karcie do płatności telefonem

Takie sytuacje również się zdarzają i najczęściej dochodzi do nich w momencie, gdy wymieniamy kartę płatniczą i zapominamy o jej zaktualizowaniu w portfelu Google. Wówczas próba płatności telefonem zostanie odrzucona i stres gotowy.

Przestarzały terminal

Wciąż również można się natknąć na punkty, w których co prawda zapłacimy kartą, ale nie zbliżeniowo. Niektóre terminalne mają również problemy techniczne, przez które w danej chwili nie da się zrealizować płatności bez włożenia fizycznej karty do czytnika.

Właśnie na takie sytuacje warto mieć przy sobie portfel z kartami i nie fundować sobie dodatkowego stresu przy kasie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie