Pozycjonowanie etyczne i nieetyczne

Marek Szydełko
11.09.2013

W gruncie rzeczy pozycjonowanie ma niewiele wspólnego z etyką. Używa się tych terminów w odniesieniu do kar jakie 'nakłada" wyszukiwarka na witryny łamiące wytyczne co do prawidłowego indeksowania w niej stron.

Do technik nieetycznych (karalnych) zalicza się miedzy innymi:

  • przesycenie strony słowami kluczowymi
  • słowa kluczowe niezgodne z treścią witryny
  • ukrywanie słów kluczowych ( w kolorze tła strony, etc)
  • cloaking (inna strona widoczna dla użytkowników, inna dla wyszukiwarki)

Do technik etycznych (pozytywnie postrzeganych przez wyszukiwarki) należą:

  • optymalizacja witryny
  • zdobywanie wartościowych linków
  • czytelne odnośniki
  • przyjazne adresy
  • stosowanie nagłówków

Niestety nadal są strony w internecie, które stosując pozycjonowanie nieetyczne osiągają wysokie wyniki na liście wyszukiwania. Pomimo zgłoszeń przez specjalne formularze - przygotowane do tego celu - Google nie reaguje.
Oczywiście większość witryn stosujących nieetyczne techniki pozycjonowania szybko traci pozycje lub znika zupełnie z wyników.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie