Pozycjonowanie - gdzie?

Maciej Piwowski
11.09.2012

Odpowiedź od kilku lat wydaje się oczywista. Ze względu na dominacje wyszukiwarki Google wszystkie nasze działania pozycjonerskie należy skupić właśnie na niej.

Nawet jeśli są wyszukiwarki, które skupiają spore grupy klientów, to i tak większość z nich jest zbudowanych na "silniku Google" - a więc skuteczne będą te same działania dotyczące pozycjonowania co w odniesieniu do Google.

Oto ranking sporządzony na podstawie badań firmy Gemius (ranking.pl) z miesiąca grudnia 2009 roku:

Wyszukiwarki domeny - procentowa liczba wizyt (w zaokrągleniu) z ruchu w internecie:

  • google - 95%
  • onet.pl -1,5%
  • bing.pl - 1,1%
  • interia.pl - 0,5%
  • wp.pl - 0,5%
  • conduit.com 0,3%
  • szukacz.pl - 0,3%
  • yahoo 0,2%
  • ask.com - 0,1%

 

Wyszukiwarki silniki - procentowa liczba wizyt (w zaokrągleniu) z ruchu w internecie:

  • google - 98%
  • msn - 1,1%
  • netsprint 0,5%
  • szukacz.pl - 0,3%
  • yahoo 0,2%
  • askJeeves - 0,1%
Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.