Smartfon biznesowy – czym powinien się charakteryzować? 6 najważniejszych cech

Maciej Piwowski
10.10.2016

Na rynku jest zatrzęsienie różnych modeli smartfonów, ale tylko nieliczne w 100% spełniają oczekiwania użytkowników biznesowych. Oni nie lubią plastikowych zabawek, które męczą mnogością opcji, niepotrzebnymi aplikacjami i krótkim czasem pracy. Smartfon biznesowy powinien mieć kilka cech bardzo pożądanych przez ten segment użytkowników. Jakie to cechy? Wymieniamy 6 najważniejszych.

  1. Solidna obudowa – idealny smartfon biznesowy powinien być choć w części wykonany z metalu, co nie tylko wpływa na jego prestiżowy wygląd, ale też gwarantuje znacznie większą wytrzymałość. Użytkownicy biznesowi nie lubią często zmieniać telefonów. Wolą kupić raz, a dobrze. Smartfon z metalu zwiastuje, że posłuży przez kilka lat.
  2. Duży ekran – biznesmeni bardzo lubią tzw. phablety, czyli smartfony z ekranami o przekątnej nawet 6 cali. Bardzo wygodnie się na nich pracuje, a pamiętajmy, że ten segment użytkowników wykorzystuje smartfony nie tylko do dzwonienia. Absolutnym minimum jest ekran o przekątnej 5 cali.
  3. Pojemna bateria – pojemna, czyli pozwalająca na pracę smartfona przez minimum 2 pełne dni. Nikt już nie oczekuje wyników na poziomie starych Nokii, ale jakieś standardy w tym segmencie powinny być zachowane. 2-3 dni pracy na jednym ładowaniu przy intensywnym użytkowaniu to bardzo dobry wynik dla biznesmena.
  4. Opcja dual SIM – to może być zaskoczenie, ale pamiętajmy, że smartfony biznesowe są dedykowane nie tylko właścicielom firm. Korzystają z nich też managerowie. Ci mogą mieć potrzebę umieszczenia w telefonie 2 kart SIM – prywatnej i służbowej, aby nie musieć nosić ze sobą 2 aparatów.
  5. Stabilność pracy – to warunek konieczny, który potrafią spełnić tylko nieliczne smartfony obecne na rynku. Nawet topowe urządzenia miewają poważne problemy ze stabilnością, a najsłabszym ogniwem z reguły okazuje się być optymalizacja systemu operacyjnego. Już wiadomo, dlaczego większość biznesmenów wybiera iPhony.
  6. Odpowiednie logo – brzmi to co najmniej dziwnie, ale w świecie biznesu marka naprawdę ma kolosalne znaczenie. Trudno sobie przecież wyobrazić poważnego przedsiębiorcę, który dzierży przy uchu niski model LG czy – o zgrozo – Xiaomi. Biznesowe smartfony to najwyższe modele od Samsunga, HTC, Sony. Jednak myśląc o takim urządzeniu przed oczami i tak zawsze staje produkt Apple.

Podsumowując: biznesowy smartfon musi być piękny, solidnie wykonany, szybki, stabilny, mieć pojemną baterię i jeszcze fajne logo. Wypisz-wymaluj – iPhone. Tylko ten brak dual SIM...

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie