Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, obecność w mediach społecznościowych to dziś podstawa biznesowych działań reklamowych. To właśnie w social mediach znaleźć można najwięcej potencjalnych klientów.
Social media dla firm – jakie wybrać?
Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, obecność w mediach społecznościowych to dziś podstawa biznesowych działań reklamowych. To właśnie w social mediach znaleźć można najwięcej potencjalnych klientów. „Media społecznościowe to potężna broń współczesnego marketingu – mówi Kamil Jankowski z Agencji Think Things. - To dzięki nim nawiązuje się relacje z klientami, promuje ofertę i zdobywa nowe kontakty biznesowe”. Jednak wiele firm nie wie, w jakich social mediach najlepiej zaistnieć. Gdzie warto się reklamować?
Obecnie w Internecie nie brakuje różnego rodzaju portali społecznościowych, od tych oferujących pliki wideo po te umożliwiające jedynie przekazywanie krótkich wiadomości tekstowych. W biznesie liczy się działanie wielopłaszczyznowe, dlatego warto promować swój produkt czy markę w wielu miejscach. Aby była możliwa sprawna obsługa wszystkich mediów społecznościowych, najlepiej zwrócić się do specjalistów. Agencja social media nie tylko opracuje strategię dla każdego kanału, ale także będzie sprawowała kontrolę nad jej realizacją. W jakie media społecznościowe warto zainwestować?
Facebook
Każda agencja social media z całą pewnością stwierdzi, że dziś żadna firma nie może działać bez posiadania fanpage'a na Facebooku. I jest w tym cała prawda, bowiem tam skupia się największa liczba odbiorców. Facebook umożliwia łatwą interakcję z klientami, budowanie świadomości marki czy organizowanie konkursów, które przyciągają konsumentów.
YouTube
Obecnie video marketing cieszy się coraz większym zainteresowaniem, dlatego żadnej nowoczesnej firmy nie powinno zabraknąć na tym portalu. Ponadto YouTube jest dziś drugim pod względem popularności kanałem społecznościowym. Można na nim prezentować filmiki przedstawiające dany produkt, jego obsługę czy procesy produkcyjne realizowane w danej firmie.
Instagram
Instagram sprawdzi się zwłaszcza wśród firm oferujących atrakcyjne wizualnie produkty, np. odzież, biżuterię, wyroby handmade. Służy przede wszystkim do pokazywania zdjęć lub krótkich filmików. Może pełnić rolę mikrobloga.
Linkedin
Linkedin to sieć profesjonalnych kontaktów, dlatego każda agencja social media zaproponuje stworzenie w niej profilu firmowego. Nie tylko nadaje się do aktywnego promowania oferty czy podejmowanych działań, ale także ułatwi zdobycie nowych partnerów biznesowych czy będzie stanowić wsparcie dla działu HR firmy.
Google+
Choć ten kanał społecznościowy nie należy do najpopularniejszych, warto mieć w nim swój profil. Dzięki usłudze Google Moja Firma potencjalny klient lokalny szybciej znajdzie daną firmę, a poza tym polepszy to pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania.
Twitter
To medium społecznościowe pozwala na szybkie przesyłanie krótkich informacji tekstowych (140 znaków) oraz zdjęć i filmików. Przede wszystkim sprawdzi się w branży medialnej (gazeta, telewizja).
Agencja social media – jak wybrać najlepszą?
Obsługę kanałów społecznościowych warto powierzyć odpowiedniej agencji social media. Jak wybrać tę najlepszą? Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że obsługa mediów społecznościowych to przede wszystkim ciągła rozmowa z klientami, obecnymi lub przyszłymi. Dlatego powinna być przeprowadzana przez kompetentne, doświadczone osoby, potrafiące prowadzić takie dyskusje. Warto więc sprawdzić, jak w social mediach radzi sobie sama agencja – jak rozmawia z klientami, jakie treści przedstawia, jak często to robi i z jakim skutkiem. Można też przyjrzeć się kanałom innych firm prowadzonych przez daną agencję. Taki research z pewnością pozwoli lepiej i staranniej dobrać dobrą agencję social media.
Artykuł partnera.