Wielu posiadaczy współczesnych smartfonów Samsunga choć raz zetknęło się z taką sytuacją. Gdy na ekranie telefonu wyświetla się ikonka kropli, a telefon – pomimo podłączenia do ładowarki – nie chce się ładować, to nie panikuj. Sprawdź, jak łatwo sobie z tym poradzić.
Jest to informacja o wykryciu wilgoci w porcie USB. Problem dotyczy również smartfonów Samsunga, które są określane mianem „wodoodpornych”. Jeśli woda dostanie się do portu (np. podczas opadów deszczu), to oprogramowanie to wykryje i nie będzie możliwości rozpoczęcia ładowania baterii.
Pierwszą rzeczą jest dokładne wytarcie urządzenia, przede wszystkim w okolicy portu USB. Następnie skieruj telefon portem w dół i zacznij nim delikatnie potrząsać, co przyspieszy usuwanie wilgoci. Jeśli to nie pomogło, to zostaw telefon w suchym, ciepłym miejscu na kilkanaście minut i spróbuj ponownie.
W przypadku solidnego zawilgocenia portu USB możesz użyć suszarki i spróbować wysuszyć port – ustaw chłodny nawiew.
Po usunięciu wilgoci z portu USB telefon zacznie się ponownie ładować.