Telefon Samsung wyświetla ikonę kropli i nie chce się ładować. Co robić?

Krzysztof Jagielski
11.08.2023

Wielu posiadaczy współczesnych smartfonów Samsunga choć raz zetknęło się z taką sytuacją. Gdy na ekranie telefonu wyświetla się ikonka kropli, a telefon – pomimo podłączenia do ładowarki – nie chce się ładować, to nie panikuj. Sprawdź, jak łatwo sobie z tym poradzić.

Co oznacza ikona kropli w smartfonie Samsunga?

Jest to informacja o wykryciu wilgoci w porcie USB. Problem dotyczy również smartfonów Samsunga, które są określane mianem „wodoodpornych”. Jeśli woda dostanie się do portu (np. podczas opadów deszczu), to oprogramowanie to wykryje i nie będzie możliwości rozpoczęcia ładowania baterii.

Co zrobić w takiej sytuacji?

Pierwszą rzeczą jest dokładne wytarcie urządzenia, przede wszystkim w okolicy portu USB. Następnie skieruj telefon portem w dół i zacznij nim delikatnie potrząsać, co przyspieszy usuwanie wilgoci. Jeśli to nie pomogło, to zostaw telefon w suchym, ciepłym miejscu na kilkanaście minut i spróbuj ponownie.

W przypadku solidnego zawilgocenia portu USB możesz użyć suszarki i spróbować wysuszyć port – ustaw chłodny nawiew.

Po usunięciu wilgoci z portu USB telefon zacznie się ponownie ładować.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie