Nikogo nie powinno dziwić, że obecnie mamy bardzo szeroki wybór pakietów telewizji internetowej. Co prawda nie stanowi ona jeszcze realnej konkurencji dla kanałów naziemnych, ale z roku na rok korzysta z niej coraz więcej osób. Telewizja internetowa ma kilka ważnych zalet, ale również wady, z których warto sobie zdawać sprawę przed wykupieniem konkretnego pakietu. W podjęciu decyzji pomoże Ci nasz poradnik.
Podstawową zaletą telewizji internetowej jest to, że można mieć do niej dostęp z praktycznie dowolnego miejsca na świecie – wystarczy tylko Internet. Nie jest tutaj potrzebna cała instalacja antenowa, można zapomnieć o problemach z jakością sygnału. W dodatku to użytkownik decyduje, na jakim urządzeniu będzie oglądać ulubione programy – na smart TV, smartfonie, tablecie, komputerze etc.
Ważną zaletą telewizji internetowej jest spora swoboda w zakresie wyboru pakietu, a tym samym treści, jakie nas interesują. Co prawda w Polsce oferta wciąż jest dość mocno ograniczona, natomiast to powinno się szybko zmieniać. Potrzebujesz telewizji tylko do oglądania meczów piłkarskich? Żaden problem. Lubisz kinowe nowości? Proszę bardzo. Nie ma potrzeby kupowania całego pakietu obejmującego setki programów, których i tak nie będziesz oglądać.
Warto również wspomnieć o tym, że telewizja internetowa w założeniu gwarantuje użytkownikowi pełną niezależność. W większości przypadków nie ma konieczności zawierania długiej umowy, po której zerwaniu operator nalicza jakieś kary. Tutaj rezygnację można złożyć z dnia na dzień (zwykle obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia) i przejść do konkurencji bez żadnych konsekwencji.
Warto także wspomnieć o tym, że telewizję internetową możemy „zabrać” ze sobą w dowolne miejsce, na przykład na wakacje i oglądać ją z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu.
Najważniejszą, a jednocześnie najbardziej oczywistą wadą telewizji internetowej jest konieczność posiadania szybkiego łącza. Warto więc wcześniej upewnić się, że obecny Internet wystarczy do odtwarzania materiałów telewizyjnych online w dobrej jakości – szczególnie dotyczy to użytkowników Internetu mobilnego.