Internet mobilny, radiowy, stacjonarny, satelitarny – wybór opcji umożliwiających dostęp do sieci w dowolnym miejscu w Polsce jest naprawdę duży. Dostawcy rywalizują praktycznie wyłącznie na ceny oraz oferowane pakiety, co jest świetną informacją dla klientów. Wierność jednej firmie z pewnością się dziś nie opłaca i jeśli właśnie zorientowałeś się, że obecny dostawca nie traktuje Cię fair, to czas na zmianę. Chcąc rozwiązać aktualnie obowiązującą umowę pamiętaj, by zrobić to na piśmie. Dlaczego? Przeczytaj.
Niemal na pewno na 2-3 miesiące przed końcem obecnej umowy otrzymasz telefon od przedstawiciela swojego operatora. Zwróć uwagę, że wcale nie musi to być pracownik dostawcy Internetu. Normą jest dziś, że giganci rynku wynajmują firmy zewnętrzne do bieżącej obsługi klientów, także do przedłużania z nimi umów.
Jeśli nie zgodzisz się na zaoferowane warunki i jednocześnie zadeklarujesz chęć nieprzedłużenia umowy, będzie to nieskuteczne. Pracownik po prostu odnotuje, że nie chciałeś przystać na jego ofertę i za jakiś czas ktoś inny podejmie kolejną próbę. Firma zewnętrzna nie jest natomiast upoważniona do rozwiązywania umów z dniem ich wygaśnięcia. Może się nawet zdarzyć, że umowa zostanie automatycznie przedłużona – sprawdź to w warunkach, jakie zawarłeś z dostawcą.
Nawet w XXI wieku pisemne rozwiązanie umowy okazuje się być jedyną w 100% pewną drogą do tego, by rzeczywiście rozstać się z obecnym dostawcą Internetu. Najpóźniej na miesiąc (biorąc poprawkę na opieszałość poczty) przed końcem umowy wyślij oficjalne pismo z informacją, że nie zamierzasz przedłużać współpracy. Pamiętaj o podaniu wszystkich danych, w tym numeru abonenta.
Rada
W piśmie warto również dodać adnotację, że nie życzysz sobie nękania Cię telefonami od przedstawicieli operatora czy z jego działu obsługi rezygnacji.
Pisemne wypowiedzenie umowy dostawcy Internetu jest świetnym rozwiązaniem nawet w sytuacji, gdy aktualnie nie znajdujesz dla siebie lepszej oferty na rynku. Zawsze skutkuje to tym, że firma zaczyna walczyć o klienta. Jej jedyną bronią jest oczywiście przedstawienie ciekawszych warunków.
Niska cena to jedno – z punktu widzenia osoby korzystające z Internetu mobilnego znacznie atrakcyjniejsze może być natomiast np. zniesienie limitu pobierania danych czy dodanie opcji dodatkowych, jak chociażby dostęp do platformy VOD czy nowocześniejszy router.
Pamiętaj zatem: wszelkie umowy, a już szczególnie te zawarte z operatorami telefonii komórkowych i dostawcami Internetu, należy rozwiązywać wyłącznie na piśmie. To zawsze się opłaci, bo albo będzie skutkować skutecznym rozstaniem z daną firmą, albo wywalczeniem o wiele lepszych warunków.