Hosting dla małych firm - sprawdź, jak go wybrać

Mateusz Nowak
29.04.2016

Małe firmy nie mogą pozwolić sobie na popełnianie błędów. Dotyczy to każdego obszaru działalności i zarówno poziomu własnych usług, jak i jakości świadczeń uzyskiwanych od firm zewnętrznych. Niedociągnięcia w tych kwestiach to strata czasu, pieniędzy oraz spadek zaufania klientów. W tym obszarze niezwykle istotny jest hosting domeny. Wybór jego dostawcy jest więc niezwykle istotny i ma wpływ na ciągłość prowadzenia działalności. Jest to szczególnie ważne dla firm, które swoją działalność opierają na obecności w sieci. Sprawdźmy więc, jak wybrać hosting dla firm.

Zakres usług prowadzony w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej jest ogromny. Każda z nich ma przynajmniej podstawową stronę internetową. Sklepy, blogi, platformy edukacyjne dysponują oprócz strony podstawowej jeszcze podstronami z forum dyskusyjnym, pocztą, umożliwiają swoim użytkownikom zamieszczanie postów, w nich filmów i zdjęć. Wiele z nich funkcjonuje jako małe firmy, ale ich potrzeby hostingowe są różne. Zapytaliśmy więc eksperta, jaki hosting dla firmy jest najbardziej odpowiedni.

Hosting dzielony czy dedykowany?

Dla statycznej strony, która pełni tylko funkcję wizytówki najlepszy będzie hosting współdzielony, gdzie miejsce na serwerze jest wspólne dla różnych klientów. Plusem tego rozwiązania są niskie koszty. Istnieje jednak ryzyko zakłóceń w widoczności strony, gdy u któregoś z pozostałych klientów znacznie zwiększy się ruch. Jeśli użytkowników naszej strony jest więcej, lepiej zainwestować w hosting, który zapewnia niezależne miejsce na serwerze, czyli tzw. hosting dedykowany – wyjaśnia Marek Panek z firmy LH.pl.

Z punktu widzenia finansowego rozsądne jest również przeniesienie domeny do tego dostawcy, który będzie udostępniał serwer. Pakiety hostingowe są bowiem tańsze niż korzystanie z obu usług u niezależnie działających usługodawców.

Dobry hosting to nie tylko cena

Porównanie cen pakietów u poszczególnych dostawców hostingu jest dość proste. Właściwie można powiedzieć, że tabelka w exelu jest w stanie podjąć za nas tę decyzję. Jednak kryterium ceny nie powinno być w przypadku usług hostingowym jedynym argumentem. Doświadczenia różnych firm pokazują, że nie zawsze niska cena oznacza kompetentny i zawsze dostępny serwis. Zdarza się nawet, że są trudności w dodzwonieniu się lub uzyskaniu odpowiedzi na maila ze zgłoszeniem usterki. - Dla firmy związanej umową z takim nierzetelnym partnerem oznacza to konkretne straty finansowe. Przed podpisaniem umowy warto więc popytać znajomych, poczytać fora internetowe, skontaktować się z firmą przez mail, zapytać o coś przez telefon i w prostych sprawach przekonać się, jak szybko i na ile wyczerpująco odpowiadają na konkretne pytania pracownicy, którzy w przyszłości mieliby zajmować się obsługą naszej firmy. - dodaje M. Panek.

Te z pozoru mało istotne szczegóły w przypadku usterki mogą się okazać dużo bardziej istotne i dotkliwe finansowo niż pieniądze zaoszczędzone na tanim hostingu. Warto zatem jego wybór dokładnie przemyśleć.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie