Systemy CRM szybko się rozwijają, co za tym idzie - coraz lepiej dostosowują się do potrzeb firm, które mają większe wymagania, jeśli chodzi o zarządzanie relacjami z klientami. Dobrym przykładem na to, jak systemy CRM dostosowują się do potrzeb klientów jest e-commerce. Powstają nawet takie systemy dedykowane tylko i wyłącznie branży handlu internetowego - jak np. edrone, bazujący na algorytmach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Dzięki CRM-owi możesz przewidywać decyzje zakupowe klientów, poznawać ich preferencje, a także automatyzować czynności wykonywane do tej pory ręcznie (Marketing Automation). Najpierw trzeba jednak taki system poprawnie wdrożyć. Co zrobić, żeby cały proces zaszedł szybko i bez problemów?
Chodzi o takie, jak np. adresy fakturowania, czy wysyłki. Wiele firm decyduje się na to z konieczności - niezależnie od tego, czy to z powodów finansowych, czy ze względów technicznych. Pamiętaj, żeby taka baza danych była właściwie przygotowana do obsługi nowych klientów. Dane klienta - i później ich analiza - mają zasadnicze znaczenie dla sprawnego uruchomienia platformy CRM dla e-commerce. Np. systemy automatyzacji marketingu pozwalają na przewidywanie zachowań klientów, umożliwiają wysyłanie spersonalizowanych komunikatów - dzięki czemu kupujący dostaje propozycje produktów, które rzeczywiście go interesują. Wiemy również, że angażowanie nowych klientów kosztuje średnio sześć razy więcej, niż utrzymanie tych już pozyskanych - dlatego warto zawsze dbać o kupujących w naszym sklepie i dostosowywać do nich ofertę sprzedażową.
Powinieneś traktować CRM dla e-commerce jako strategiczny punkt rozwoju Twojego sklepu, dlatego testy powinny być istotną częścią każdego udanego planu wdrożenia CRM. Ważne jest, aby przetestować CRM, żeby sprawdzić, czy z technicznego punktu widzenia nie będzie późniejszych komplikacji. Wyeliminuj wszystkie istniejące problemy z jakością bazy danych - czy adresy się nie powtarzają, albo są zapisane poprawnie? Właśnie w fazie testowej najczęściej wychodzą takie drobne błędy - wtedy możesz szybko na nie zareagować.
Inne obszary, które warto wziąć pod uwagę podczas testowania CRM dla e-commerce, to funkcjonalność, raportowanie, integracja. Po usunięciu usterki w systemie nie zapomnij uruchomić testu po raz drugi, aby ustalić, czy inne obszary wymagają jeszcze poprawki.
Umów się na konsultacje z pracownikiem działem supportu. Pamiętaj, że poprawne wdrożenie systemu CRM pozwoli wykorzystać w pełni jego potencjał. Korzystanie z kombinacji metod szkoleniowych, takich jak webinary, kursy online i szkolenia w firme, mogą pomóc osiągnąć najlepsze rezultaty.
Artykuł partnera.