Już nie pominiesz reklamy podczas oglądania filmów na YouTube. Póki co tylko na telewizorze

Remigisz Szulc
20.06.2023

YouTube zmienia swoją politykę reklamową. Osoby oglądające filmy na tej platformie na domowym telewizorze prawdopodobnie zauważyły, że nie mają już możliwości pominięcia krótkich, 30-sekundowych reklam. Ta funkcja została wycofana z aplikacji na Smart TV i przystawki telewizyjne.

Na urządzeniach mobilnych wciąż możemy pomijać reklamy

Funkcja pomijania reklamy po 5 sekundach jest bardzo wygodna dla użytkowników, natomiast przetrzebia dochody platformy i twórców. Stąd nie dziwi, że YouTube zmierza w kierunku jej  całkowitego wyłączenia, a obiektem testów platforma uczyniła osoby korzystające z aplikacji na Smart TV.

Obecnie nie ma możliwości pominięcia 30-sekundowej reklamy. W ramach rekompensaty widzowie nie będą raczeni dwiema 15-sekundowymi reklamami następującymi po sobie (co nie oznacza, że takie materiały znikną z platformy).

30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć, zostały zaoferowane reklamodawcom w ramach platformy YouTube Select, kierowanej do twórców najbardziej angażujących treści. Ze statystyk wynika, że najchętniej oglądają je właśnie osoby korzystające z YouTube na Smart TV i stąd decyzja o wprowadzeniu tego formatu – na początek – właśnie na telewizorach.  

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie