YouTube zmienia swoją politykę reklamową. Osoby oglądające filmy na tej platformie na domowym telewizorze prawdopodobnie zauważyły, że nie mają już możliwości pominięcia krótkich, 30-sekundowych reklam. Ta funkcja została wycofana z aplikacji na Smart TV i przystawki telewizyjne.
Na urządzeniach mobilnych wciąż możemy pomijać reklamy
Funkcja pomijania reklamy po 5 sekundach jest bardzo wygodna dla użytkowników, natomiast przetrzebia dochody platformy i twórców. Stąd nie dziwi, że YouTube zmierza w kierunku jej całkowitego wyłączenia, a obiektem testów platforma uczyniła osoby korzystające z aplikacji na Smart TV.
Obecnie nie ma możliwości pominięcia 30-sekundowej reklamy. W ramach rekompensaty widzowie nie będą raczeni dwiema 15-sekundowymi reklamami następującymi po sobie (co nie oznacza, że takie materiały znikną z platformy).
30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć, zostały zaoferowane reklamodawcom w ramach platformy YouTube Select, kierowanej do twórców najbardziej angażujących treści. Ze statystyk wynika, że najchętniej oglądają je właśnie osoby korzystające z YouTube na Smart TV i stąd decyzja o wprowadzeniu tego formatu – na początek – właśnie na telewizorach.