Wpływ nowoczesnych funkcjonalności systemów CRM na marketing i sprzedaż

Mariusz Siwko
22.12.2017

Postęp technologiczny, dynamiczny rozwój e-commerce, inteligentne algorytmy marketingowo-sprzedażowe powodują, że wiele firm musi na nowo przemyśleć strategię pozyskiwania klientów i ich obsługi. Ma to istotny wpływ na wykorzystywane przez nie systemy CRM. Klasyczne funkcje tych systemów, czyli ułatwianie kontaktu z klientem, już dawno przestały spełniać rosnące wymagania nowoczesnych biznesów.

Automatyzacja procesu pozyskiwania klientów

Nowoczesne systemy CRM, tworzone przez rozwijające się softwarehouse takie, jak np. Da Vinci Studio, umożliwiają pozyskiwanie kontaktów sprzedażowych, które następnie przekazywane są do działu sprzedaży. Zaawansowany system umożliwia integrację i automatyzację kampanii marketingowych. Dzięki tym funkcjonalnościom, marketerzy są w stanie kreować bardziej zindywidualizowane kampanie promocyjne, a szybszy dostęp do danych pozwala im na podejmowanie niezbędnych działań w trakcie trwania akcji marketingowej.

Jednak rozwój machine learning i sztucznej inteligencji umożliwia wykonanie kolejnego kroku. Połączenie ich z systemem CRM powinno umożliwiać analizowanie wszystkich interakcji klientów z marką, badanie ich reakcji na akcje marketingowe oraz interpretowanie ich zachowań. System powinien umożliwiać wykonywanie tych działań w czasie rzeczywistym i automatycznie generować rozwiązania mające na celu poprawę doświadczeń zakupowych klientów, wzrost zainteresowania ofertą i w efekcie wzrost sprzedaży.

Tak działający system CRM może być wykorzystywany zarówno w marketingu produktowym jak i w akcjach promocyjnych. Innowacyjne funkcjonalności pozwolą bowiem zarówno na błyskawiczne zarządzanie ofertą produktową, jak również jej dostosowywanie do oczekiwań konkretnych klientów i budowanie spersonalizowanych przekazów marketingowych.

Automatyzacja procesu sprzedaży i obsługi

Równie ważne jest wspieranie przez CRM procesów sprzedaży. Doskonałym przykładem pozytywnego wpływu automatyzacji procesu zakupowego na doświadczenie klienta, jest generowanie predefiniowanych koszyków zakupów dostosowanych do jego oczekiwań. Działanie takie możliwe jest tylko dzięki zdolności gromadzenia ogromnej ilości danych i ich szybkiej analizy, dzięki której możliwe jest dokładne sprofilowanie konkretnego klienta. Dobrze wykonane zadanie sprawia, że proces zakupowy ulega znacznemu ułatwieniu i przyspieszeniu. A to zwiększa zadowolenia klienta i umocnienie jego lojalności.

System CRM powinien również wspierać budowanie zadowolenia klientów z procesu obsługowi. I wcale nie chodzi tu wyłącznie o obsługę zapytań i reklamacji. Nowoczesne i innowacyjne oprogramowanie, zintegrowane z innymi systemami używanymi w firmie, może być wykorzystywane do zapewniania klientowi pełnej i szczegółowej informacji o statusie zamówienia. Łącznie z dokładnym terminem otrzymania zamówionego produktu.

Wpływ nowych technologii na wybór oprogramowania

Dynamiczny rozwój nowych technologii nie pozostaje bez wpływu na oprogramowanie używane przez firmy konkurujące zarówno na rynku e-commerce, jak również na rynkach tradycyjnych. Nowe możliwości powodują zmianę strategii marketingowych. Te zaś są powodem zmiany zachowań klientów.

W wielu firmach oznacza to konieczność zmiany postrzegania wykorzystywanych systemów. Zastanowienie się czy, te które wykorzystywane są obecnie, umożliwiają skuteczne konkurowanie z firmami stawiającymi nowoczesne technologie na pierwszym miejscu. Przedefiniowania potrzeb rozwojowych i zastanowienia się nad aplikacjami dedykowanymi, które w pełniejszym zakresie wzmocnią konkurencyjność firmy i ułatwią odróżnianie się od otoczenia rynkowego.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie