SEO (Search Engine Optimization) to nieodłączny element strategii pozycjonowania strony internetowej. Wiele osób stawia znak równości między SEO a pozycjonowaniem. Tymczasem trzeba wiedzieć, że pozycjonowanie jest znacznie szerszym procesem, obejmującym również działania podejmowane poza stroną internetową (czyli pozyskiwanie linków przychodzących). SEO skupia się na pracach on-site i polega na optymalizacji witryny tak, aby była ona przyjazna robotom wyszukiwarki. W naszym artykule wyjaśniamy, czym jest pozycjonowanie stron internetowych właśnie pod kątem SEO.
Audyt SEO to punkt wyjścia do dalszych działań zmierzających do zawalczenia o jak najlepszą pozycję strony w wynikach wyszukiwania na cenne frazy. Każda profesjonalna agencja SEO zaczyna od przeprowadzenia szczegółowego audytu, który jest podstawą do opracowania strategii pozycjonowania strony.
W ramach audytu eksperci agencji nie tylko przygotowują listę słów kluczowych, które mogą być szczególnie pożądane w przypadku danej witryny, ale również wskazują te elementy strony, który wymagają poprawy, są niezgodne z wytycznymi Google czy wprost szkodzą widoczności witryny w wyszukiwarce.
Optymalizacja techniczna to żmudny, zwykle niedostrzegalny dla właściciela strony etap, który jest niezbędny, aby możliwe było przeprowadzenie skutecznych działań SEO. Warto wiedzieć, że dziś o pozycji witryny w wyszukiwarce Google decyduje szereg aspektów technicznych, takich jak:
Celem optymalizacji technicznej strony jest sprawienie, aby witryna była przyjazna nie tylko robotom Google, ale także – a może przede wszystkim – użytkownikom. Osoba odwiedzająca stronę musi czuć satysfakcję z jej działania, znalezionych informacji, a także nie mieć problemów z szybkim poruszaniem się po witrynie. O to wszystko zadba ekspert agencji SEO odpowiedzialny za optymalizację techniczną.
Choć SEO odnosi się głównie do aspektów technicznych pozycjonowania stron internetowych, to nie możemy zapominać również o tzw. SEO copywritingu. Chodzi tutaj o tworzenie treści, które są atrakcyjne dla robotów wyszukiwarki, a więc zawierających słowa kluczowe (w rozsądnym zagęszczeniu), mających wartość merytoryczną i co najmniej poprawnych językowo.
Optymalizacja treści na stronie z reguły wymaga stworzenia zupełnie nowych tekstów, które zostaną opublikowane w miejscach widocznych dla użytkowników, jak i częściowo ukryte nieco głębiej (przeznaczone tylko dla robotów wyszukiwarki).
Pozycjonowanie stron internetowych pod kątem SEO nie polega wyłącznie na jednorazowym zrealizowaniu wytycznych określonych w ramach audytu. Trzeba podkreślić, że Google regularnie wprowadza mniejsze i większe zmiany w algorytmie, na które trzeba reagować chcąc zachować lub poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. Dlatego dobrze jest zapewnić sobie kompleksową, stałą opiekę ze strony profesjonalnej agencji.
Jeśli zależy Ci na tym, aby pozycjonowanie rzeczywiście przyniosło oczekiwane efekty w postaci poprawienia pozycji witryny na kluczowe frazy, a przy tym nie narażało Twojej strony internetowej na kary od Google, to postaw na usługę realizowaną przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem.
Agencją, która cieszy się szczególnie dobrą opinią klientów jest FunkyMEDIA, oferująca profesjonalne pozycjonowanie stron, w tym działania z zakresu SEO, content marketingu, SXO (poprawa użyteczności witryny) czy SEO PR.
Artykuł partnera.