Pozycjonowanie stron internetowych pod kątem SEO. Sprawdź, na czym to polega

Jerzy Biernacki
03.11.2022

SEO (Search Engine Optimization) to nieodłączny element strategii pozycjonowania strony internetowej. Wiele osób stawia znak równości między SEO a pozycjonowaniem. Tymczasem trzeba wiedzieć, że pozycjonowanie jest znacznie szerszym procesem, obejmującym również działania podejmowane poza stroną internetową (czyli pozyskiwanie linków przychodzących). SEO skupia się na pracach on-site i polega na optymalizacji witryny tak, aby była ona przyjazna robotom wyszukiwarki. W naszym artykule wyjaśniamy, czym jest pozycjonowanie stron internetowych właśnie pod kątem SEO.

Audyt SEO

Audyt SEO to punkt wyjścia do dalszych działań zmierzających do zawalczenia o jak najlepszą pozycję strony w wynikach wyszukiwania na cenne frazy. Każda profesjonalna agencja SEO zaczyna od przeprowadzenia szczegółowego audytu, który jest podstawą do opracowania strategii pozycjonowania strony.

W ramach audytu eksperci agencji nie tylko przygotowują listę słów kluczowych, które mogą być szczególnie pożądane w przypadku danej witryny, ale również wskazują te elementy strony, który wymagają poprawy, są niezgodne z wytycznymi Google czy wprost szkodzą widoczności witryny w wyszukiwarce.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna to żmudny, zwykle niedostrzegalny dla właściciela strony etap, który jest niezbędny, aby możliwe było przeprowadzenie skutecznych działań SEO. Warto wiedzieć, że dziś o pozycji witryny w wyszukiwarce Google decyduje szereg aspektów technicznych, takich jak:

  • prędkość ładowania strony,
  • brak błędów w kodzie,
  • brak pustych podstron,
  • brak niedziałających linków,
  • poprawne linkowanie wewnętrzne i wiele innych.

Celem optymalizacji technicznej strony jest sprawienie, aby witryna była przyjazna nie tylko robotom Google, ale także – a może przede wszystkim – użytkownikom. Osoba odwiedzająca stronę musi czuć satysfakcję z jej działania, znalezionych informacji, a także nie mieć problemów z szybkim poruszaniem się po witrynie. O to wszystko zadba ekspert agencji SEO odpowiedzialny za optymalizację techniczną.

Optymalizacja treści

Choć SEO odnosi się głównie do aspektów technicznych pozycjonowania stron internetowych, to nie możemy zapominać również o tzw. SEO copywritingu. Chodzi tutaj o tworzenie treści, które są atrakcyjne dla robotów wyszukiwarki, a więc zawierających słowa kluczowe (w rozsądnym zagęszczeniu), mających wartość merytoryczną i co najmniej poprawnych językowo.

Optymalizacja treści na stronie z reguły wymaga stworzenia zupełnie nowych tekstów, które zostaną opublikowane w miejscach widocznych dla użytkowników, jak i częściowo ukryte nieco głębiej (przeznaczone tylko dla robotów wyszukiwarki).

SEO to ciągłe dostosowywanie się do wymagań Google

Pozycjonowanie stron internetowych pod kątem SEO nie polega wyłącznie na jednorazowym zrealizowaniu wytycznych określonych w ramach audytu. Trzeba podkreślić, że Google regularnie wprowadza mniejsze i większe zmiany w algorytmie, na które trzeba reagować chcąc zachować lub poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. Dlatego dobrze jest zapewnić sobie kompleksową, stałą opiekę ze strony profesjonalnej agencji.

Jeśli zależy Ci na tym, aby pozycjonowanie rzeczywiście przyniosło oczekiwane efekty w postaci poprawienia pozycji witryny na kluczowe frazy, a przy tym nie narażało Twojej strony internetowej na kary od Google, to postaw na usługę realizowaną przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem.

Agencją, która cieszy się szczególnie dobrą opinią klientów jest FunkyMEDIA, oferująca profesjonalne pozycjonowanie stron, w tym działania z zakresu SEO, content marketingu, SXO (poprawa użyteczności witryny) czy SEO PR.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie