Jeśli od dłuższego czasu podczas logowania się do aplikacji bankowej widzisz komunikat o tym, że dostępna jest aktualizacja, a mimo to za każdym razem mechanicznie zamykasz okno, to wiedz, że takie zaniechanie jest proszeniem się o kłopoty. W naszym poradniku tłumaczymy, dlaczego należy od zaktualizować aplikację bankową od razu po pojawieniu się jej nowszej wersji.
Najczęściej banki wprowadzają aktualizacje, które mają na celu usunięcie wszelkich luk w zabezpieczeniach aplikacji. Jest to wystarczający powód, aby nie ignorować komunikatu o dostępności aktualizacji – oczywiście jeśli zależy Ci na maksymalnej ochronie aktywów zgromadzonych na rachunku bankowym, oszczędnościowym czy podłączonym do konta głównego rachunku maklerskim.
Aktualizacja aplikacji bankowej może również usuwać różne problemy z jej działaniem, jak np. zawieszanie się, losowe wylogowanie użytkownika czy niepoprawne wyświetlanie widoku ekranu. Jeśli Twoja aplikacja w ostatnim czasie nie działała idealnie, a pojawiła się jej aktualizacja, to warto ją jak najszybciej przeprowadzić.
W ramach aktualizacji bank mógł wprowadzić nowe funkcje zabezpieczające dostęp do konta, na przykład poprawione logowanie metodą biometryczną czy weryfikację dwuetapową. W grę wchodzą również inne zabezpieczenia przed utratą środków, jak konieczność zatwierdzania przelewu poza aplikacją (np. kodem przesłanym SMS-em).
Banki wciąż pracują nad zwiększeniem bezpieczeństwa świadczonych usług detalicznych, zwłaszcza na poziomie bankowości elektronicznej, stąd tak częste aktualizacje aplikacji mobilnych. Najlepiej jest od razu zaktualizować apkę i mieć z tym spokój – całość nie powinna zająć więcej niż 1-2 minuty.