Czy twoja firma powinna mieć dobre logo?

Krzysztof Jagielski
13.10.2016

Jak dowodzą badania, ludzie są wzrokowcami. To symbole i obrazy skłaniają nas do działania, kupowania i do innych aktywności. Wiedzą o tym osoby zajmujące się sprzedażą w sieci.

Doskonała ekspozycja produktu daje więcej pozytywnych efektów niż nawet najlepszy opis. Podobnie rzecz ma się z logo firmy. Każdy przedsiębiorca zakładając firmę myśli również o symbolu, który będzie się z nią kojarzył. Logo na szyldzie zobaczone z daleka jest najlepszym sygnałem dla potencjalnych klientów. Logo dużo łatwiej zapamiętać niż najlepszą nawet nazwę.

Logo to unikalna forma graficzna, która służy do identyfikacji firmy, marki lub organizacji. Chodzi przede wszystkim o szybkie rozróżnienie jednego produktu od drugiego. Czemu logo jest tak ważne?

Jak już zostało napisane wyżej, ludzie są przede wszystkim wzrokowcami i dużo łatwiej zapamiętują obrazy niż treść.

David Arey powiedział: "Firma bez logo, to jak człowiek bez twarzy".

Logo umieszcza się na szyldzie, w reklamach, na opakowaniach produktów, a także na samych produktach, na banerach, flagach itd. Stworzenie własnego logo spełniającego wysoki standard nie jest sprawą łatwą, aczkolwiek jest to dużo łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Dawniej do stworzenia logo firmy potrzebny był grafik znający się na swoim fachu i umiejący przelać wizję klienta na papier. Dziś własne logo można stworzyć w kilka minut za pomocą wygodnych narzędzi.

Narzędziem, o którym mowa jest program do tworzenia logo GoSpaces. Nie jest to oprogramowanie, które wymaga płatnej licencji. To narzędzie online, do którego dostęp można mieć o każdej porze dnia i nocy. Wystarczy tylko mieć komputer z dostępem do internetu. Generator logo, o którym mowa to bezpłatne narzędzie oferujące mnóstwo możliwości.

Bezpłatny program do tworzenia logo firmy nie wymaga umiejętności grafika. Wystarczy wpisać nazwę swojej firmy lub tworzonej marki i bawić się różnymi konfiguracjami motywów, czcionkami i kolorami. Dlaczego właściwie jest potrzebne logo firmy?

Logo firmy oznacza prestiż i powagę firmy. To także widoczny sygnał dla potencjalnych klientów i konkurencji, że zamierzasz urwać kawałek tortu z rynku dla siebie. Dzięki dobremu logo, klienci łatwiej znajdą twoją firmę i odróżnią ją od konkurencji.

Logo, które będzie reprezentować twoją firmę powinno być w jakiś sposób z nią związane. Często z logo można wyczytać podstawowe informacje o firmie, na przykład jakie usługi oferuje lub jakie produkty sprzedaje. Przykładem mogą być apteki, które widać z daleka dzięki powszechnie znanemu symbolowi, albo zakład szewca, nad którym zwykle widnieje but.

Najlepiej obrazuje to rynek odzieżowy. Na odzieży lub obuwiu marki Adidas nie musi być napisana nazwa. Podobnie jest z produktami Nike czy Reebok, nie wspominając o jeszcze droższych i bardziej ekskluzywnych markach, które mają zwykle niewielkie logo w widocznym miejscu. Odpowiednio stworzone logo może się przyczynić do sukcesu twojej firmy. Z tego powodu, stanowczo zaleca się stworzenie swojego wyjątkowego logo. Następnym krokiem jest stworzenie całej identyfikacji wizualnej i prezentowanie brandu swej firmy przy każdej możliwej biznesowej sposobności.

Artykuł partnera serwisu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.