Dlaczego nie możesz zapłacić jednorazową wirtualną kartą Revolut?

Remigisz Szulc
14.02.2024

Jednorazowe karty wirtualne to jedna z najlepszych funkcji Revoluta. Bank udostępnia ją w swojej aplikacji, co pozwala na bezpieczne płatności online – po każdej takiej płatności karta jest dezaktywowana i automatycznie wymieniana na nową. Wiele osób zauważyło jednak problemy z płaceniem jednorazową kartą wirtualną Revolut, która jest odrzucana przez sprzedawcę. Najczęstsze przyczyny omawiamy w naszym poradniku.

Błąd w aplikacji

Specyfiką jednorazowych kart wirtualne Revolut jest to, że ich numer zmienia się automatycznie po każdym użyciu lub w przypadku dłuższego braku aktywności. Jeśli doszło do odrzucenia płatności, to warto sprawdzić, czy aplikacja działa prawidłowo i czy po ostatniej transakcji zmieniła numer jednorazowej karty.  

Próba opłacenia subskrypcji

Karty jednorazowe Revoluta nie mogą być wykorzystane do płatności cyklicznych (np. za subskrypcje). Jeśli chcesz podać numer tej karty np. przy zakładaniu konta Netflix czy Spotify, to na pewno Ci się nie uda.

Próba zapłaty zadatku/kaucji

Jednorazowej karty wirtualnej Revolut nie wykorzystasz również do uiszczania zadatków ani kaucji, na przykład podczas wynajmu samochodu czy rezerwacji pobytu w hotelu.

Inne, bardziej ogólne przyczyny odrzucenia płatności kartą jednorazową, to: niezweryfikowana tożsamość użytkownika, brak wystarczających środków na koncie Revolut, podanie błędnych danych karty, wyłączone płatności internetowe w ustawieniach karty, problem z usługą Revolut, użycie karty w niedozwolonym kraju, zablokowanie podejrzanej płatności przez system wykrywania oszustw lub brak autoryzacji płatności w aplikacji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie