Zastanawiasz się, jak zachęcić kandydatów do złożenia CV w Twojej firmie? Prowadzisz rekrutację i chcesz przyciągnąć idealnych pracowników? Zdecyduj się na stworzenie filmu rekrutacyjnego i pozyskaj na dane stanowiska najlepsze osoby.
Proces rekrutacji może być bardzo długi i wyczerpujący, zwłaszcza jeśli do pracy poszukiwani są dobrzy pracownicy, posiadający często już własne, opłacalne stanowiska. W takim przypadku zadaniem pracodawcy jest jak najlepsze zachęcenie danych osób do złożenia aplikacji. Jednym ze sposobów docierania do potencjalnych kandydatów jest stworzenie filmu rekrutacyjnego. Stanowi on pewnego rodzaju wizytówkę, której celem jest przedstawienie danej firmy oraz zachęcenie widza do złożenia aplikacji na poszczególne stanowiska.
Na portalach, gdzie prowadzone są rekrutacje pracowników, codziennie pojawia się bardzo dużo ogłoszeń. Wszystkie wyglądają dość podobnie i nie wyróżniają się niczym szczególnym. Aby zachęcić osobę szukającą pracy do złożenia aplikacji w firmie, należy zadziałać w sposób kreatywny i nieszablonowy. Do głównych zalet stosowania filmu rekrutacyjnego należą:
Film rekrutacyjny może być również wykorzystany jako film wizerunkowy danej firmy, czyli pewnego rodzaju wizytówka. Po zakończonej rekrutacji warto umieścić go na stronie internetowej bądź w mediach społecznościowych, tak aby pokazywał on atmosferę, jaka panuje w pracy, zespół oraz jego wartości.
Film rekrutacyjny powinien przede wszystkim przyciągać uwagę widzów. Istnieje kilka sposobów, które pozwalają uzyskać zamierzony efekt.
Dobry film rekrutacyjny powinien posiadać wysoką jakość, zwłaszcza jeśli ma reprezentować szanowaną na rynku firmę o dużej renomie. Na jakościowe wideo składają się:
Najlepszym sposobem na przyciągnięcie nowych pracowników jest zastosowanie podczas rekrutacji poczucia humoru. W filmie można zamieścić żart sytuacyjny bądź w luźny sposób pokazać na przykład atmosferę panującą na co dzień w pracy. Oczywiście formę przekazu oraz żart należy dostosować do danej firmy, jednak nawet odrobina śmiechu może okazać się strzałem w dziesiątkę. Odbiorca poczuje, że takie środowisko jest mu bliskie i złoży aplikację.
Ukazując życie firmy, należy pamiętać, aby nie koloryzować rzeczywistości. Ostatecznie bowiem ktoś zostanie zatrudniony, a jeśli okaże się, że film był jedynie zniekształconym obrazem, mającym na celu zatrudnienie pracownika, to szybko straci się nie tylko świeżo zatrudnioną osobę, ale także renomę wśród innych kandydatów. Na autentyczność wpływa także liczba zaangażowanych pracowników w stworzenie filmu wizerunkowego. Świetnym rozwiązaniem jest poproszenie kilku osób, pracujących na danym stanowisku, aby pokrótce je zaprezentowali i zachęcili do udziału w rekrutacji. Warto wspomnieć, że najlepiej sprawdzają się osoby, które czują się swobodnie przed kamerą.
Film rekrutacyjny ze względu na cel wymaga używania tzw. języka korzyści. Nie chodzi o składanie wielu obietnic, których potem pracodawca nie dotrzyma, ale o przekazywanie korzyści, wiążących się z podjęciem pracy na danym stanowisku. Do takich należą na przykład:
Na koszty produkcji film rekrutacyjnego wpływa wiele czynników. Przede wszystkim cena zależy od tego, czy wideo tworzy się samemu, czy z pomocą profesjonalistów. Wiadomo jednak, że film wykonywany przez ekspertów sprawdza się znacznie lepiej niż amatorsko kręcona produkcja. Na rynku można znaleźć studia filmowe, takie jak IMAGEPRO, które oferują bardzo atrakcyjne ceny w stosunku do wysokiej jakości materiałów wideo. Taki film z pewnością zagwarantuje udaną rekrutację i zapewni wyjątkowego pracownika na dane stanowisko w firmie.
Artykuł partnera.