Nie każdy lokal biurowy ma dostęp do światłowodu. Wynajmując biuro poza strefą szybkiego Internetu „po kablu” musisz więc pokombinować z Internetem mobilnym. Niekoniecznie jest to złe rozwiązanie, ale tylko pod warunkiem, że wybierzesz odpowiednią ofertę. Sprawdź, na co trzeba tutaj zwrócić szczególną uwagę.
Na dobry początek wybierz operatora, który może Ci zaoferować względnie dobre działanie Internetu. W tym celu wejdź na strony poszczególnych operatorów i sprawdź, czy Twoje biuro jest w zasięgu Internetu LTE (5G to na przeważającym terytorium naszego kraju wciąż melodia przyszłości).
Bardzo ważne jest to, aby nie bazować tylko na mapie zasięgu. Zanim podpiszesz umowę z konkretnym operatorem przetestuj jego rozwiązanie w Twoim biurze. Możesz albo wziąć zestaw do Internetu mobilnego na próbę, albo po prostu kupić kilka starterów i sprawdzić, czy Internet działa stabilnie w okresie minimum kilku dni (idealnie, aby w tym czasie były zmienne warunki pogodowe).
To podstawowe kryterium oceny atrakcyjności oferty. Porównaj ze sobą poszczególne opcje i sprawdź, który operator oferuje Ci najwięcej gigabajtów w danej cenie. Do biura potrzebujesz minimum 100 gigabajtów danych – i to przy założeniu, że używasz Internetu tylko w podstawowym zakresie.
Koniecznie sprawdź w warunkach świadczenia usługi, jak bardzo Internet zwolni po przekroczeniu pakietu danych (zwykle do 1 Mb/s) oraz czy masz możliwość wykupienia dodatkowego pakietu za sensowną cenę.
Niektórzy operatorzy oferują Internet biurowy, który działa wyłącznie w wyznaczonej strefie (i w promieniu do kilkuset metrów od niej). Sprawdź zatem, czy w ramach usługi oferowany jest również pakiet danych do wykorzystania poza strefą, dzięki czemu będziesz mógł np. zabierać router z kartą SIM na weekend do domu czy na wakacje.