Jak reklamować sklep internetowy, czyli widoczność w sieci

Jerzy Biernacki
08.12.2015

Ze sklepów internetowych korzysta ponad 54% polskich klientów, którzy miesięcznie wydają w nich statystycznie co najmniej 80 zł. Dostęp do internetu to z jednej strony wzrost klientów sklepów internetowych, a z drugiej - wzrost liczby samych sklepów, których liczbę szacuje się już na ponad 20 tysięcy. Jak powinien reklamować się sklep internetowy, aby sam sklep wyróżniał się na tle konkurencji?

Wiele sklepów ogranicza swoje działania jedynie do promocji cenowych, przy czym aż 70% sklepów internetowych nie jest w stanie zaoferować jeszcze niższych cen czy innych promocji, związanych bezpośrednio z oferowanymi produktami właśnie ze względu na konkurencyjność. Zatem jak reklamować sklep internetowy?Abelado.com podkreśla, że najskuteczniejsza forma to rekomendacja zadowolonych klientów: "Istotnym czynnikiem przy wyborze miejsca do zakupu online jest bowiem jego wiarygodność, którą budują przede wszystkim opinie innych e-kupujących na różnych stronach internetowych oraz portalach – to właśnie one stanowią najlepszą reklamę. Przy e-zakupach korzysta się również z informacji umieszczonych na stronach sklepów internetowych oraz wynikach wyszukiwania, należy więc zadbać o odpowiednie opisy produktów oraz pozycjonowanie strony internetowej."

Jak reklamować sklep internetowy - sposoby

Od dłuższego czasu można także zauważyć nowy trend. Po okresie fascynacji zakupami grupowymi na znaczeniu zyskują kupony oraz bony rabatowe, dostępne w specjalnych serwisach. Reklamować sklep internetowy można z wykorzystaniem kuponów, które dają korzyści obu stronom. Klienci mogą korzystać z obniżonych cen na wybrane produkty czy z promocji związanych z kosztami dostawy, z kolei sklep może się wyróżnić spośród innych sklepów oferujących podobny asortyment. To właśnie kupony promocyjne mają bezpośrednie przełożenie na ilość zawieranych transakcji.

Jednak aby skutecznie reklamować sklep internetowy należy postawić na treść. Oryginalne opisy produktów, czytelnie podane koszty dostawy i transportu oraz opisanie procedury zwrotów czy zgłaszania reklamacji, udostępnione w e-sklepie, to również powód, dla którego klienci zrobią zakupy w danym serwisie. Warto pamiętać, że nie każdy klient wie, czego dokładnie poszukuje. Z myślą o takich klientach powstają serwisy skupiające e-sklepy. Klient, po udzieleniu odpowiedzi na kilka pytań generowanych przez wirtualnego doradcę w serwisie, otrzymuje oferty z różnych sklepów internetowych, dopasowane do jego potrzeb i oczekiwań.

Wysoka jakość obsługi klienta

Planując działania polegające na reklamowaniu sklepu internetowego warto zadbać zarówno o jego widoczność, rozpoznawalność, jak i o jak najlepszą obsługę klienta, która przełoży się na pozytywne opinie zadowolonych klientów. To właśnie one mają bardzo duże znaczenie dla wielu klientów, którzy mogą korzystać ze sklepu także z powodu konkurencyjnych cen czy też kuponów, umożliwiających takie zakupy.

Artykuł sponsorowany.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie