Jak wybrać dostawcę światłowodu?

Antoni Kwapisz
19.05.2021

Światłowód – przynajmniej teoretycznie – gwarantuje najwyższy komfort korzystania z Internetu. Wiele zależy tutaj jednak od dostawcy i stanu jego infrastruktury. Jeśli nie chcesz mieć problemów z dostępem do Internetu czy jego prędkością, to nie wybieraj pierwszej-lepszej firmy. Jak dobrze wybrać dostawcę światłowodu? Kilkoma wskazówkami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.

Porównaj oferty

To pierwszy krok do tego, aby rzeczywiście wybrać właściwego dostawcę światłowodu i mieć pewność, że nie przepłacamy za tę usługę. Poszczególne firmy obecne na Twoim terenie ostro ze sobą konkurują cenowo, dlatego nie musisz się spieszyć. Bardzo dokładnie porównaj oferty, zwracając uwagę nie tylko na ceny, ale też deklarowaną prędkość Internetu, dostęp do pomocy technicznej oraz czas trwania umowy.

Rada

Sprawdź też, czy przypadkiem dana firma nie oczekuje wysokiej dopłaty za uruchomienie światłowodu w Twoim domu.

Sprawdź, czy nie musisz dobrać dodatkowych elementów

Za takie elementy trzeba uznać na przykład dedykowany router. Z taką praktyką można się spotkać u niektórych operatorów. Jeśli dostawca światłowodu zmusza klienta do zakupu routera, który nie jest mu do niczego potrzebny (ma własny, wciąż bardzo dobry lub nawet dużo lepszy niż ten oferowany), to taka współpraca już na dzień dobry maluje się w ciemnych barwach.

Popytaj sąsiadów

Poczta pantoflowa jest najlepszym źródłem opinii i dostawcach światłowodu. Koniecznie przejdź się do najbliższych sąsiadów, którzy korzystają już z szybkiego Internetu i podpytaj, czy nie mają jakichś problemów, czy instalacja przebiegła sprawnie, czy opłaty są dokładnie takie, jak deklarował operator. Możesz się dowiedzieć bardzo ciekawych rzeczy, co ostatecznie wpłynie na Twoją decyzję.

Sprawdź opinie o dostawcach

Najlepiej robić to pod oficjalnym profilem firmy na Facebooku, gdzie na pewno znajdziesz różne opinie klientów. Zwróć uwagę, czy nie pojawiają się często głosy osób z Twojego regionu narzekających na awarie, przerwy czy wolne działanie Internetu. Może to świadczyć o tym, że dany operator jednak nie radzi sobie z zapewnieniem usługi na najwyższym poziomie i trzeba go omijać z daleka.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.