Kiedy nie warto przedłużać umowy z dostawcą Internetu, choć oferuje bardzo dobre warunki?

Piotr Kowalczyk
24.02.2021

Internet jest dziś podstawowym medium, bez którego trudno jest nam sobie wyobrazić normalne funkcjonowanie. Dostawców sieci nie brakuje, jednak każdy z nich ma coś za uszami. A to ciągłe problemy ze stabilnością połączenia, a to jakieś dziwne opłaty, a to niezapowiadana przerwa, a to awarie itd. Jeśli więc właśnie musisz podjąć decyzję o tym, czy przedłużyć umowę z obecnym dostawcą Internetu, dobrze się zastanów i nie daj się zwieść z pozoru świetną ofertą. Kiedy nie warto dłużej współpracować z dotychczasowym dostawcą?

Gdy były regularne problemy z jakością Internetu

Przypomnij sobie te wszystkie problemy, bo z pewnością było ich niemało. W momencie przedłużania umowy możesz łatwo ulec emocjom i dać się skusić świetną ofertą, a później tego żałować. Na przyszłość zastosuj też prosty, sprawdzony sposób: zapisuj sobie każdy dzień, w którym pojawił się problem z Internetem. To pozwoli Ci uzmysłowić sobie, z jak niesolidnym dostawcą masz do czynienia.

Gdy operator ma koszmarną obsługę klienta

Słaba obsługa klienta jest w zasadzie normą w tej branży. Wszyscy operatorzy bardzo dbają o konsumenta, gdy ten ma dopiero podpisać umowę. Później: różnie z tym bywa. Jeśli więc masz bardzo złe doświadczenia z obsługą klienta, nie można się dodzwonić na infolinię, a jej pracownicy nic nigdy nie wiedzą, to jest to dobry argument, aby poszukać szczęścia u konkurencji. Po prostu szkoda Twoich nerwów.

Gdy operator stosuje ukryte koszty

To już jest działanie ewidentnie na niekorzyść klienta, które powinno być z całą mocą piętnowane – a możesz to zrobić kategorycznie odmawiając przedłużenia umowy na kolejny okres abonamentowy. Jeśli wielokrotnie zdarzyło się, że dostawca Internetu doliczył Ci wzięte z sufitu koszty, na przykład za rzekome przekroczenie pakietu (choć Internet miał być bez limitu), to raczej nie ma sensu dłużej się z nim męczyć i nabijać mu kieszeni swoimi ciężko zarobionymi pieniędzmi.

Ponadto dostawcę Internetu warto zmienić zawsze wtedy, gdy inni mogą dać więcej. W tej branży nie ma miejsca na sentymenty. Nie sugeruj się też tym, że czeka Cię papierologia, nowe umowy, zmiana konta do przelewów etc. Są to drobne niedogodności, które wynagrodzi Ci lepsza jakość obsługi i samego Internetu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.