Kiedy warto zlecić prowadzenie kampanii agencji SEM?

Marek Szydełko
07.12.2015

Jeśli jesteś właścicielem firmy i postanowiłeś wykorzystać kampanię AdWords w celu jej promocji z pewnością nie raz zadawałeś sobie to pytanie. Jak jest w rzeczywistości? Czy na prawdę lepiej prowadzić kampanię samemu czy może zlecać ją agencji? Odpowiedź nie jest prosta i zależy od kilku czynników.

Koszty

Częstą motywacją przemawiającą za samodzielnym prowadzeniem kampanii, a także innych działań marketingowych są względy finansowe. Argumenty, że rozsądniej wydać budżet na kliknięcia niż prowizję dla agencji sem wielu właścicielom wydają się rozsądne. Oszczędność jest uzasadniona, zwłaszcza w przypadku niewielkich firm lokalnych. Właśnie z tego powodu ich właściciele powinni zadać sobie pytanie czy stać ich na to by wydać kilkaset złotych na bezskuteczną kampanię reklamową, poprowadzoną bez wiedzy i doświadczenia czy może lepiej rozsądnie zainwestować je w dobrą kampanię, a dodatkowymi zyskami ze sprzedaży pokryć prowizję agencji sem.

Charakter biznesu

Jeśli prowadzisz niewielką firmę o lokalnym zasięgu możesz próbować na własną rękę prowadzić kampanię. Jej struktura nie będzie skomplikowana, a optymalizacja nie powinna wymagać dużych nakładów pracy. W przypadku większych firm czy sklepów internetowych prowadzone kampanie AdWords na własną rękę to czyste ryzyko, które prawie na pewno skończy się klapą. W tym przypadku potrzeba nie tylko dużo czasu na bieżącą optymalizację kampanię ale również sporo fachowej wiedzy, dzięki której kampania może być opłacalna i przynosić zyski.

Co chcesz osiągnąć

Zauważyłeś, że konkurencja reklamuje się w Google więc i Ty postanowiłeś nie być gorszy i wystartować ze swoją reklamą. Ok – w takim przypadku na pewno poradzisz sobie sam – uruchamiasz kampanię, zasilasz budżet i patrzysz jak Twoje reklamy wyświetlają się obok reklam konkurencji. Jeśli natomiast Twoje cele są bardziej skomplikowane lepiej skorzystaj z fachowej wiedzy. Jeśli przykładowo zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, chcesz by Twoja marka stała się bardziej rozpoznawalna i uchodziła za lidera w swojej branży – skorzystaj z fachowej wiedzy agencji sem. Tylko jej specjaliści posiadają odpowiednią wiedzę oraz narzędzia umożliwiające pełną realizację Twoich celów.

Czas

Jeśli Twój harmonogram pracy jest napięty i ledwo wyrabiasz się ze swoimi obowiązkami, zapomnij o samodzielnym prowadzeniu kampanii AdWords. Wbrew licznym opiniom ich prowadzenie nie polega na uruchomieniu i zaglądaniu od czasu do czasu czy budżet się nie wyczerpał. Kampanie, zwłaszcza te rozbudowane, wymagają sporych nakładów czasu, począwszy od momentu zaplanowania kampanii, wyznaczenia celów, przygotowania zawartości tekstowej i graficznej aż po stałą i systematyczną optymalizację. Jeśli przeraża Cię ten ogrom pracy oddaj prowadzenie kampanii profesjonalistom.

Artykuł sponsorowany.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie