Osiąganie dobrych wyników poprzez pozycjonowanie jest dobrą promocją firmy i zwiększa jej widoczność w sieci. Jednak coraz bardziej zauważalną tendencją jest to, że firmy TYLKO pozycjonują swoją witrynę i TYLKO w pozycjonowaniu widzą możliwość osiągnięcia sukcesu w swoim biznesie.
Pozyskanie ruchu poprzez wyszukiwarkę może być nieskuteczne z tysiąca powodów:
Między innymi dlatego właśnie pozyskanie ruchu może być mniej efektywne niż inne formy reklamy.
Działaj mądrze w internecie
Utrzymanie się na stałe w wysokich wynikach wyszukiwanie może być bardzo drogie na dłuższą metę. Jest to jedna z droższych metod budowania marki. Po zbadaniu rynku i konkurencji może sie okazać, że to inne formy reklamy będą nie dość, że tańsze - to skuteczniejsze z perspektywy czasu.
Uważam, ze nadal dla większości firm (zwłaszcza lokalnych, ale nie tylko) - koszt pozyskania klienta przez internet jest o wiele wyższy niż przez inne formy reklamy. Wcale nie znaczy to jednak, iż należy zaniechać wszelkich form reklamy w internecie - wręcz przeciwnie. Internet jest obecnie ważnym elementem w procesie budowania marki - zwłaszcza w okresie długofalowym, gdy planujemy dłużej funkcjonować na rynku.
Dlatego należy prowadzić całe spektrum działań a nie tylko pozycjonować stronę. Przykładowe:
Nie musimy prowadzić każdej z tych aktywności - ale czym szersze spektrum działań - tym większa widoczność i rozpoznawalność marki
Przed podjęciem jakichkolwiek kroków ważne jest przygotowanie biznes planu, który pozwoli uniknąć działania w sposób chaotyczny i nie przynoszący efektów / pozyskiwanie i utrzymanie klientów/