PKP.appka, czyli polska kolej nareszcie dojechała do XXI wieku

Mariusz Siwko
18.01.2023

Bardzo długo musieliśmy czekać na pierwszą sensowną aplikację mobilną dla osób podróżujących koleją po Polsce. PKP.appka to proste w obsłudze i rzeczywiście użyteczne oprogramowanie, które powinno zainteresować zarówno stałych klientów Polskich Kolei Państwowych, jak i osoby korzystające z tej formy transportu tylko okazjonalnie.

Najważniejsze funkcje nowej aplikacji

Aplikacja PKP.appka to coś więcej niż narzędzie do wyszukiwania połączeń. PKP S.A. chwali się, że to pełnoprawny asystent podróży i rzeczywiście coś w tym jest. Uwagę zwraca już sympatyczna, czytelna oprawa i łatwa obsługa aplikacji, z której poziomu możemy m.in.:

  • zapoznać się z ofertą danego dworca, na przykład sprawdzić dostępne punkty gastronomiczne, sklepy, poczekalnie, kasy biletowe, toalety, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych czy stojaki rowerowe,
  • dowiedzieć się, w jakich godzinach jest otwarty dworzec,
  • sprawdzić, czy wokół dworca nie funkcjonuje zmieniona organizacja ruchu,
  • sprawdzić połączenia kolejowe i oczywiście kupić bilet,
  • powiadomić służby o zauważonym niebezpieczeństwie (służy do tego dedykowany przycisk SOS),
  • sprawdzić godzinę odjazdu i przyjazdu pociągu, aktualizowaną w czasie rzeczywistym.

Aplikacja umożliwia również kupienie biletu online poprzez zintegrowaną aplikację BILKOM. Jest to etap przejściowy, ponieważ docelowo wykorzystywany będzie system sprzedażowy aplikacji PKP Intercity.

Aplikacja PKP.appka jest dostępna w sklepach Google Play i App Store.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie