Choć wiele firm pozycjonerskich może cię namawiać na pozycjonowanie nazwy firmy. Uważamy, że takie działania są niepotrzebnym wydatkiem i jest to próba naciągania klientów.
Dlaczego?
Firmy podają jako argumentację, że klient który usłyszy gdzieś daną nazwę firmy powinien móc łatwo ja potem znaleźć w internecie.
Nie przeczę , że tak powinno być. Weźmy pod uwagę kilka możliwości:
1. unikatowa nazwa firmy
W przypadku unikatowej nazwy firmy - Google dosyć skutecznie sobie radzi z jej "odnalezieniem"
przykład: nigdy nie pozycjonowana strona , ani marka: "silva-lupus" , pozycja na liście wyszukiwania: 1
2. nazwa firmy często spotykana
W tym przypadku klienci szukając informacji o nazwie jakiej usłyszeli najczęściej (przy pojawieniu się pierwszych "nietrafionych" wyników) uściślają zakres poszukiwań. Może to dotyczyć lokalizacji lub zakresu usług.
Przykładowo usłyszałeś nazwę Centrum stomatologii (jako nazwę firmy). Z pewnością interesujesz się nim z określonych powodów np.
To tylko przykłady ale pokazują, że e zawsze dysponujemy jakimiś dodatkowymi informacjami, które pomogą uściślić wyniki wyszukiwania.
Jak widać przykład dotyczy przypadku gdy nazwa domeny jest rożna od nazwy firmy. I co jeszcze bardzo ważne: strona nie jest optymalizowana !!
Nawet jeśli wyniki wyszukiwania nie wskażą od razu na domenę klienta to często trafisz na strony pośrednie (np. katalogi) gdzie ta informacja będzie.
Działania naturalne.
Warto pod uwagę wziąć tzw. "działania naturalne", czyli: Katalogi gromadzące wpisy dotyczące firm, własne podstawowe działania dotyczące wpisów w w katalogach i tym podobne typy drobnych reklam.
Naszym zdaniem pozycjonowanie słów kluczowych związanych z tematyką strony firmowej jest wystarczającym elementem, niezbędnym do łatwego odnalezienia danej marki na liście wyszukiwania. Oczywiście istnieją niezwykle rzadkie powody, dla których może być sens pozycjonowania nazwy firmy...