Słownik pozycjonera

Marek Szydełko
11.09.2015

Algo Update
Algorithm Update - Zmiana algorytmu odpowiadającego za rezultaty SERP

BL Update
Backlink Update - Zmiana wartości dla zapytania (link:adres strony)

Content
Zawartość stron/witryn: tekst, obrazki. Kiedyś obowiązywała zasada "Content is King" - czyli najważniejsza dla pozycjonowania na stronie jest jej zawartość/treść - content

Duplicate Content Penalties
Tworzenie kilku kopii jednego dokumentu lub strony, w przypadku kopii strony mówi się o mirrors strony

GDPR - (ang. Google Directory PageRank)
- PageRank publicznie dostępny w katalogu Google

GDPR Update
Google Directory Update - Zmiana wartości PR publicznie dostępnej w katalogu Google PR

IBL - Inbound Links
Liczba linków wskazujących na dany adres pliku/strony www, najlepiej z odpowiednim anchor text-em

Index/indeks stron
Zbiór stron dostępnych w danej wyszukiwarce - stron zindeksowanych przez robota wyszukiwarki

Link exchange
Wymiana linków jest stosowana do podniesienia IBL pomiędzy stronami o wysokim PR

Link popularity
Wartość otrzymana dla zapytania (link:adres strony)

Naturalne linkowanie
Polega na rozpowszechnianiu w sieci linków do strony bez budowania specjalnych do tego celu stworzonych stron

OBL - Outbound Links
Ilość linków wskazujących na zewnętrzne adresy plików/stron www

SERP - (ang. Search engine results page)
Wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce.
SERP (Search Engine Results Page) - strona internetowa wyświetlająca listę adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej; obejmuje ona strony zindeksowane automatycznie przez wyszukiwarkę, adresy wprowadzone do indeksu ręcznie oraz adresy pochodzące z bazy adresów opłacanych przez ogłoszeniodawców.

SEM
SEM - Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.

SEO
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization - SEO; zwana także pozycjonowaniem, ang. Web Positioning) - działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.

słowo kluczowe
jedno słowo lub zwrot składający się z kilku słów - opisujący tematykę witryny lub strony internetowej

TBPR Update
Toolbar PageRank Update - inaczej update PageRank

TB Program Update
Zmiana wartości publicznie dostępnej PR wskazywanej przez Toolbar Google

TPR - (ang. Toolbar PageRank)
PageRank wyświetlany w postaci zielonego paska na pasku narzędziowym zainstalowanym w przeglądarce stron WWW tzw Google Toolbar

Update IBL
Zmiana wartości dla zapytania (link:adres strony)

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie