Tworzenie sklepu internetowego - na co zwrócić uwagę?

Krzysztof Jagielski
22.12.2016

Sklep internetowy projektowany jest z myślą o realizacji konkretnego planu sprzedażowego. Jednak, aby plan mógł być spełniany, sam sklep internetowy powinien być stworzony w oparciu o kilka dokładnych zasad, dzięki którym nawet bardzo niszowy asortyment znajdzie swoich odbiorców. Jakie to zasady?

Projektowanie sklepów internetowych dla użytkownika

Każdy sklep internetowy należy projektować z myślą o potencjalnym kupującym. Ważne jest, aby strona sklepu zawierała nie tylko kluczowe informacje o produktach i sposobach zakupu, ale była również przejrzysta wizualnie. Ułatwi to proces kupna i sprawi, że użytkownicy będą chętniej dokonywali zakupu nawet w bardzo skomplikowanym procesie.

Panel nawigacyjny powinien być bardzo prosty, napisany przy użyciu wyraźnej czcionki, aby klienci nie musieli zastanawiać się, do czego prowadzi dana zakładka. Nawigacja powinna być też maksymalnie zwięzła, ale unikaj sytuacji, w której w jednym miejscu znajduje się wiele elementów. Wprowadzi to niepotrzebny zamęt i użytkownik się zagubi.

Nie zapomnij o SEO

Sklep internetowy powinien być wypozycjonowany w wyszukiwarce Google. Wysoka pozycja jest w stanie znacząco zwiększyć sprzedaż, dlatego już na etapie projektowania e-sklepu warto jest zaznajomić się ze wszystkimi zasadami pozycjonowania stron. Unikniesz w ten sposób konieczności późniejszej optymalizacji strony i znacznie szybciej zaczniesz osiągać zyski.

Na przyjazność SEO składa się nie tylko tekst, ale również wszelkiego typu grafika, czy zastosowane rozwiązania technologiczne. Zbudowanie zoptymalizowanego graficznie i posiadającego nowoczesny interfejs sklepu wymaga wkładu finansowego, ale po pewnym czasie będziesz mógł cieszyć się z funkcjonalnego sklepu przynoszącego oczekiwane zyski.

Komu powierzyć zaprojektowanie sklepu internetowego?

Projekt sklepu internetowego powinien być wykonany przez doświadczonych programistów np. z agencji interaktywnej specjalizującej się w tworzeniu sklepów internetowych. Tylko doświadczeni programiści i graficy są w stanie zaimplementować w pełni nieszablonowe rozwiązania spełniające wszelkie założenia i zasady. Rankingi, jak i właściciele sklepów najczęściej polecają agencje interaktywne z Warszawy. Stolica obfituje w najwyższej klasy fachowców, którzy spełniają wszystkie wymagania klientów. Aby przekonać się o ich profesjonalizmie, zapoznaj się ze stronami internetowymi wiodących, warszawskich agencji interaktywnych.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie