Wysoka pozycja w Google

Jerzy Biernacki
11.09.2013

Marzeniem każdego właściciela strony internetowej jest posiadanie wielu odwiedzających ją osób. Głównym czynnikiem wpływającym na wielkość ruchu, jest wysoka pozycja w najpopularniejszej na naszym rynku wyszukiwarce, czyli Google.

Pozycja serwisu na stronie wyszukiwania, uzależniona jest głównie od dwóch aspektów. Pierwszym z nich są wartościowe i unikalne treści publikowane na naszym serwisie. Drugim pozyskane linki pozycjonujące, czyli prowadzące do naszej strony odnośniki zamieszczone na łamach innych serwisów. Oczywiście, że warto ich mieć jak najwięcej, jednak trzeba pamiętać o tym, aby pochodziły z wartościowych stron, najlepiej o podobnej lub identycznej tematyce. Jak jednak pozyskać takie odnośniki?

LINKOWANIE NATURALNE, BEZPŁATNE

Jest to najbardziej promowany przez Google sposób pozyskiwania linków. Niestety, jest on jednocześnie najtrudniejszy i najbardziej czasochłonny. Choć z jednej strony może dać bardzo dobre wyniki i wypromować nasz serwis na czołowe miejsca w rankingu, to z drugiej nie mamy praktycznie żadnego wpływu na sposób jego prowadzenia, a co za tym idzie skuteczność. Ogółem - twórcy algorytmu Google, wyszli z założenia, że znajdując w ich wyszukiwarce bardzo wartościowe lub ciekawe strony, będziemy chcieli je polecić, zamieszczając do nich link na swoim blogu czy serwisie. Niestety w dzisiejszych czasach bardzo trudno jest zaistnieć i przebić się przez tysiące innych stron z tematyką, której nikt wcześniej nie poruszył, tak, aby odwiedzający chciał zamieścić link.

Innym darmowym sposobem na pozyskanie linków jest ich wymiana pomiędzy właścicielami poszczególnych serwisów. Przeglądając wyniki w wyszukiwarce, bez większego problemu, znajdziemy strony, które będą odpowiadały naszym wymaganiom. Pozostaje jedynie kwestia, czy ich właściciele będą zainteresowani taką wymianą.

W dobie coraz popularniejszych portali społecznościowych, dobrze jest mieć także linki prowadzące właśnie z tego typu serwisów. Możemy je dosyć łatwo pozyskać tworząc na nich konta i umieszczając linka chociażby w swoim profilu.

PŁATNE LINKI, GIEŁDY SWL

Innym, o wiele prostszym sposobem na pozyskanie linka o odpowiednich parametrach jest... jego zakup. Wiele stron i większych portali umożliwia zamieszczenie swojego odnośnika w zamian za odpowiednią opłatą. Wystarczy jedynie znaleźć odpowiadający nam pod względem tematyki serwis. Problemem może być jednak cena. Najbardziej wartościowe i poczytne portale życzą sobie najczęściej za taką usługę sowitych wynagrodzeń. Istnieje jednak wiele miejsc gdzie możemy znaleźć dosyć wartościowe odnośniki za niewygórowaną cenę, a zaliczyć do nich możemy chociażby popularne serwisy aukcyjne.

Nieco podobne rozwiązanie oferują nam systemy wymiany linków, inaczej nazywane giełdami linków. Zrzeszają one zainteresowane osoby, które dzięki specjalnym skryptom mogą wymieniać się linkami na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na wykupieniu punktów, które zostaną zamienione na odpowiednią ilość naszych linków wyświetlanych na stronach innych użytkowników. Drugi wymaga od nas umożliwienia wyświetlania linków w zamian nagradzając nas punktami, które będziemy mogli wykorzystać chcąc zamieścić nasze odnośniki na pozostałych serwisach. Takie rozwiązanie niestety ma także swoje wady. Zarówno udział w SWL-ach jak i inny sposób zakupu płatnego linka może być źle odebrany przez Google. Poza tym uczestnicząc w giełdach linków nie zawsze będziemy mieli możliwość znalezienia stron o pokrewnej tematyce i odpowiadających nam parametrach.

KATALOGOWANIE, PRECLOWANIE

Jedną z najbardziej polecanych metod pozyskiwania linków jest katalogowanie i preclowanie. W sieci istnieje mnóstwo katalogów stron. Wszystkie one oferują możliwość zamieszczenia na swoich łamach opisu strony wraz z prowadzącym do niej linkiem i kilkoma słowami kluczowymi. Podobnie jak i w innych przypadkach, tu także należy zwrócić uwagę na jakość serwisu. Już nawet po powierzchownym przejrzeniu zawartości katalogu, zorientujemy się czy dodawane do niego wpisy są sprawdzane przez administratora. Dalekim łukiem powinniśmy omijać miejsca w których możliwe jest dodanie każdego serwisu. Takie katalogi szybko są bowiem banowane przez Google, jako farmy linków, czy też serwisy o niskiej wartości merytorycznej. Na dłuższą metę dodawanie stron do kolejnych katalogów to dosyć żmudna i czasochłonna czynność. W sieci istnieje jednak wiele programów ułatwiających nam katalogowanie stron. Dzięki ich funkcjom zaoszczędzimy czas, nie musząc chociażby wypełniać niektórych niezmiennych pól jak nazwa domeny czy też słowa kluczowe.

Nieco bardziej rozwiniętą metodą katalogowania, jest preclowanie. O co dokładniej chodzi? W sieci istnieje wiele serwisów oferujących nam możliwość zamieszczenia na swoich łamach artykułów z zawartym w ich treści odnośnikiem. Chcąc jednak uzyskać jak największą wartość takiego linka musimy napisać wartościowy i unikalny artykuł, czym spełnimy wymogi stawiane nam przez Google. Taki tekst zamieszczony na portalu o wysokich parametrach zapewni nam bardzo mocnego linka.

Pozycjonując swoją witrynę musimy pamiętać, aby nie skupiać się jedynie na jednym sposobie pozyskiwania linków. Każda strona powinna mieć jak najbardziej zróżnicowany profil posiadanych przez nią odnośników.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie